Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg oppdaget enda et nytt problem, jeg fylte på kjølevæske for 3 uker siden, og nå fikk jeg opp i kjørecomputeren av kjølevæska var lav igjen :( sjekket så dette og så at kjølevæska var helt i bunn i ekspansjonstanken, dette fylte jeg opp igjen til der hvor det er oppmerket "kaldt" eller noe. Bilen var kald ja. :-)

3 -4 uker er vel for lite for at det skal ha forsvunnet så mye kjølevæske eller er det normalt? :)

Sliter også med at det lekke litt servoolje, så under bilen og der så jeg betydelig tegn til rød servoolje, jeg har hatt mistanke om det lenge, men aldri giddet å gjøre noe med det. De to rørene som går fra servoolje betholderen er alltid svette/våte. Pleier disse rørene å lekke etterhvert? :)

Takk for alle svar på forhånd :D

Skrevet

Hørt at det hjelper å bytte de to klemmene som er på de to slangene inn til servoolje beholderen, men skal jeg da bytte disse med et par fra GS bildeler eller kan det være hvilket som helst klemmer på lik størrelse? :)

Skrevet

Jeg har byttet begge på servobeholder od den inn på pumpa.. De originale blir slakke med årene.. Hjalp mye men har ennå litt svetting.. Brukte bare syrefaste klemmer..Til våren skal jeg bytte olja og bytter da også beholderen da denne også er filteret på systemet..

Skrevet

Må rette meg selv litt for klemmene er rustfrie. Ikke syrefaste.. Da hadde de vært dyre.;) fås på se fleste bilsjapper ja.. Kjøpte faktisk mine på jernia.. :)

Skrevet

Har feilsøkt litt, men skjønner virkelig ikke hvor det blir av den kjølevesken. Prøvd å se etter lekkasje under både med bilen på tomgang og av. Men ingen tegn til lekkasje.

Men så at jeg manglet gummi o-ring på lokket til servoolje holderen, skal kjøpe inn denne og bytte klemmer på slangene og se om det blir bedre. :)

Skrevet

Da byttet jeg pakningen på lokket til servoolje holderen, trodde jeg ikke haddde pakning der fra før, men det hadde jeg visst. Noen ideer om hvordan jeg kan bytte klemmer på slangene som går inn til servoolje holderen? :)

Skrevet
Da byttet jeg pakningen på lokket til servoolje holderen, trodde jeg ikke haddde pakning der fra før, men det hadde jeg visst. Noen ideer om hvordan jeg kan bytte klemmer på slangene som går inn til servoolje holderen? :)

ja men som sagt så brukte jeg vanlige slangeklemmer som kan strammes.. de skrudde jeg bare helt opp og og bøyde rundt å inn i strammeren igjen.. hvordan de originale du absolutt vil bruke vet jeg ikke åssen fungerer...:) da må du kanskje av med slangene å tre dem over og på beholder igjen.. uten å få strammet ytterligere...

Skrevet

Aha, ja. Jeg kjøpte meg de man strammer og ikke de orginale, regner med at de er sterkere. Men takk for ideen, tenkte ikke på å skru den helt av og sette dem rundt slangen, men da demonterer jeg servooljebeholderen og løfter den litt opp bare, slik at det blir lettere å komme til. :-D Takk for hjelpen så langt!

Skrevet

Sånn da var klemmene byttet og mye mindre svetting, nesten ingenting. :D Takk for tips, nå må jeg bare finne ut av hvor kjøleveska blir av hen.

Skrevet

:beer:

her er mitt servoproblem som pent får vente til plussgradene kommer sterkt igjen... vet da fanken hvor det lekker henn.. :-k

u7u5p9xzwoc5q1apu9rt.jpg

lykke til på kjøleveske jakt..

Skrevet

Oj, hadde nesten det samme noen steder. Prøv å bytt klemmene på servoslangene inn til servoolje holderen, det løste problemet for meg. Ingen svetting eller lekkasje nå. Viktig at klemmene er godt strammet til, strammet ikke skikkelig først og da rant det som bare det. Like før dynamoen min tok kvelden. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...