Gå til innhold

Skal starte motor som har stått en stund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da skal jeg snart starte opp M50 motoren, denne ble sist startet for ca 2 år siden.

Er det noe jeg bør tenke på før jeg starter? Noe som bør gjøres for at ting ikke skal gå helt til helvete? :)

Skrevet

tror ikke du trenger å gjøre så mye, bare å ha strøm nok så starter den nok med engang. 2 år er ikek så mye igrunn,,

du kan jo bytte olje, men husk å kjinne opp oljetrykk da før du starter den, (koble ifra ett eller annet så den ikke starter)

Skrevet

min stod i 6mnd å tikka som FAEN... jeg brukte først en billig olje(10w40 mineral) lot bilen gå seg varm... så tok jeg oljeskift til 5w40

tok meg en tur ut på vinterføre og brukte motoren litt... da var min helt tikkfri:))

Skrevet
muligens startgass.

:shock: Hold deg langt unna startgass. Den kan da starte umiddelbart og ruse seg lenge før du har fått oljetrykk eller i det hele tatt olje rundt om i systemet.

Skrevet

Bensin er jo ferskvare, så det kan man jo helle på en skvett med. Men tviler på at den har rukket å bli dårlig på 2 år?

Skrevet
tror ikke du trenger å gjøre så mye, bare å ha strøm nok så starter den nok med engang. 2 år er ikek så mye igrunn,,

du kan jo bytte olje, men husk å kjinne opp oljetrykk da før du starter den, (koble ifra ett eller annet så den ikke starter)

Er ikke det bare å kjøre den par gang på startmotoren?

Skrevet

Er ikke det bare å kjøre den par gang på startmotoren?

min går ikke et PAR ganger før den har starta:)

Skrevet

Bytt olje, hel litt over kamene også.

Ta av coilene å kinn motoren til oljetrykkslampen slutter å lyse.

Start motor

Skrevet
Bytt olje, hel litt over kamene også.

Ta av coilene å kinn motoren til oljetrykkslampen slutter å lyse.

Start motor

As simple as that :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...