Gå til innhold

e34 m20b25 - ombygging te M5 :) nå med skikkelig svev :P


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort info om bilen: (kommer mere etterhvert).

Kjøpt meg en e34 525 M20.

Faktisk første e34 jeg har.

Tenkte prosjekte også kunne gi meg litt info etter hvert :)

Bilen er en 89 modell og så si strøken får rust, ga 6 lapper uten motor og tenkte e skulle hive i en 3.8l motor. Har aldri gjort noe lignene før så dette kan jo bli intresangt. Har også d meste av deler liggende som skal til får å få dette gjennomført. Eneste jeg egentlig har jeg bruk får litt info om omkobling av ledningsnett (har noen koblingsskjema, men skønner di ikke helt). Skal bytte bremser forran, støtdemper, fjører osv.. Skal også montere Mtech styling. så alt av fangere er tilsalgs. Her er bilde, og mere info kommer etterhver :):wink:

e7c2nmdi6totki9bc9nb.jpg

oi9dc6xzhkmf6tz3kb0j.jpg

g9tooolca2jzjkz5vyzb.jpg

g4xmgeo62646gdqsge7z.jpg

Kom gjerne med linker til deres Forum (e34) og inspill.

Nå har jeg plukket av fornten og vasket motoromet, Veldig fornøyd :)

Gleder meg mye til å få ned motoren til verkstedet og rengjort den... :):)

t97s89nqmextb9wi49hq.jpg

cpja7p8yplnmdcxu2k2m.jpg

vaske den litt runt om, så sette den i :) håper d skal gå bra :D:

r3szneh2gc9ysojdgre7.jpg

Fikk også montert den inn, jævla digg å se glise i motorromme :D. og montert fonten..

Mangler bare å motere mellomaksel, hjerne, eksos og rdiator så er d tut å kjør :D

rl5tiqc43jduxo0grngk.jpg

3g2rjdvn3ecmgip02x00.jpg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Kan bli bra dette :)

Du sier den er strøken for rust, det ser ut som det er litt rust rundt tanklokket ditt. Eller er det bare bildet som lyver? :P

Stemmer d, glemte å nevne d, men e d eineste

Skrevet

Har vaska felgan, med felg rens, men ble ikke helt fornøyd med di, noen som har noen gode forslag ?

13hpm1piw17dhqf48s9g.jpg

1qbigxle09fy2m2gbfod.jpg

Sota di orginale orginale baklyktene og d følte e blei veldig greit :)

lzu5q90o5c13x2f9hwg2.jpg

Og sist men ikke minst, så har e fanken med gnikka i 3 timer på den med voks å polering, ble utrolig bra :)

9gohzgvjnetv6kejr465.jpg

c9479mhde6xxwh12umkm.jpg

  • 3 weeks later...
Skrevet

Alt har mest gått smertefritt, men ledningsnette er noe jækla drit, får motoren bare til å tirne på starteren, vil ikke gniste og pumpa vil heller ikke gå. vanskelig å få til dette here. Noen tips?

Skrevet
Alt har mest gått smertefritt, men ledningsnette er noe jækla drit, får motoren bare til å tirne på starteren, vil ikke gniste og pumpa vil heller ikke gå. vanskelig å få til dette here. Noen tips?

I første omgang mistenker jeg at din ECU ikke får styrestrøm. Sjekk dette, og se til at hovedrelè har strøm samt styresignal fra OBC. Les gjerne litt i E28-tråden min om dette fra side 78, ikke helt samme Motronic, men grunnprinsippet er det samme.... Kanskje du kan plukke opp noen tips der?

Skrevet
Alt har mest gått smertefritt, men ledningsnette er noe jækla drit, får motoren bare til å tirne på starteren, vil ikke gniste og pumpa vil heller ikke gå. vanskelig å få til dette here. Noen tips?

I første omgang mistenker jeg at din ECU ikke får styrestrøm. Sjekk dette, og se til at hovedrelè har strøm samt styresignal fra OBC. Les gjerne litt i E28-tråden min om dette fra side 78, ikke helt samme Motronic, men grunnprinsippet er det samme.... Kanskje du kan plukke opp noen tips der?

Takker får hjelp, den har styre strøm te hjernen. Har også målt 9 volt på coilan og dysan

Skrevet

9 volt??? Det er jo 3v for lite.

Hva har du på batteriet da? Regner med du har 12v der, siden du klarer å kinne.

Lukter litt mangel på jord egentlig, men du kinner jo motor - så da bør det ikke være det. Sjekk for sikkerhets skyld.

Hva målinger får du på hovedrele da?

Skrevet
9 volt??? Det er jo 3v for lite.

Hva har du på batteriet da? Regner med du har 12v der, siden du klarer å kinne.

Lukter litt mangel på jord egentlig, men du kinner jo motor - så da bør det ikke være det. Sjekk for sikkerhets skyld.

Hva målinger får du på hovedrele da?

batterie er jo 12 volt, måler 12 på reele men når e kinner så dette d ned te 9 volt.

Skrevet

Åja... sånn å forstå...

Mesteparten av feilsøkingen gjør du uten å kinne motor.

Men det er viktig å måle hovedrele, det er det som er alfa omega her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...