KnutNilsen Skrevet Januar 27, 2012 Skrevet Januar 27, 2012 Kort info om bilen: (kommer mere etterhvert). Kjøpt meg en e34 525 M20. Faktisk første e34 jeg har. Tenkte prosjekte også kunne gi meg litt info etter hvert Bilen er en 89 modell og så si strøken får rust, ga 6 lapper uten motor og tenkte e skulle hive i en 3.8l motor. Har aldri gjort noe lignene før så dette kan jo bli intresangt. Har også d meste av deler liggende som skal til får å få dette gjennomført. Eneste jeg egentlig har jeg bruk får litt info om omkobling av ledningsnett (har noen koblingsskjema, men skønner di ikke helt). Skal bytte bremser forran, støtdemper, fjører osv.. Skal også montere Mtech styling. så alt av fangere er tilsalgs. Her er bilde, og mere info kommer etterhver Kom gjerne med linker til deres Forum (e34) og inspill. Nå har jeg plukket av fornten og vasket motoromet, Veldig fornøyd Gleder meg mye til å få ned motoren til verkstedet og rengjort den... vaske den litt runt om, så sette den i håper d skal gå bra : Fikk også montert den inn, jævla digg å se glise i motorromme . og montert fonten.. Mangler bare å motere mellomaksel, hjerne, eksos og rdiator så er d tut å kjør
NBCustom Skrevet Januar 27, 2012 Skrevet Januar 27, 2012 Lykke til, ville heller satt inn motor fra 540, tøffere lyd i v8:)
///FredriK.S Skrevet Januar 27, 2012 Skrevet Januar 27, 2012 Kan bli bra dette Du sier den er strøken for rust, det ser ut som det er litt rust rundt tanklokket ditt. Eller er det bare bildet som lyver?
KnutNilsen Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Skrevet Januar 27, 2012 Kan bli bra dette Du sier den er strøken for rust, det ser ut som det er litt rust rundt tanklokket ditt. Eller er det bare bildet som lyver? Stemmer d, glemte å nevne d, men e d eineste
KnutNilsen Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Skrevet Januar 27, 2012 Har vaska felgan, med felg rens, men ble ikke helt fornøyd med di, noen som har noen gode forslag ? Sota di orginale orginale baklyktene og d følte e blei veldig greit Og sist men ikke minst, så har e fanken med gnikka i 3 timer på den med voks å polering, ble utrolig bra
KnutNilsen Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Skrevet Februar 16, 2012 Alt har mest gått smertefritt, men ledningsnette er noe jækla drit, får motoren bare til å tirne på starteren, vil ikke gniste og pumpa vil heller ikke gå. vanskelig å få til dette here. Noen tips?
Pedi Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Alt har mest gått smertefritt, men ledningsnette er noe jækla drit, får motoren bare til å tirne på starteren, vil ikke gniste og pumpa vil heller ikke gå. vanskelig å få til dette here. Noen tips? I første omgang mistenker jeg at din ECU ikke får styrestrøm. Sjekk dette, og se til at hovedrelè har strøm samt styresignal fra OBC. Les gjerne litt i E28-tråden min om dette fra side 78, ikke helt samme Motronic, men grunnprinsippet er det samme.... Kanskje du kan plukke opp noen tips der?
KnutNilsen Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Skrevet Februar 17, 2012 Selg den til meg for 15000,- Er du faen med gal? Hehe
KnutNilsen Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Skrevet Februar 17, 2012 Alt har mest gått smertefritt, men ledningsnette er noe jækla drit, får motoren bare til å tirne på starteren, vil ikke gniste og pumpa vil heller ikke gå. vanskelig å få til dette here. Noen tips? I første omgang mistenker jeg at din ECU ikke får styrestrøm. Sjekk dette, og se til at hovedrelè har strøm samt styresignal fra OBC. Les gjerne litt i E28-tråden min om dette fra side 78, ikke helt samme Motronic, men grunnprinsippet er det samme.... Kanskje du kan plukke opp noen tips der? Takker får hjelp, den har styre strøm te hjernen. Har også målt 9 volt på coilan og dysan
Pedi Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 9 volt??? Det er jo 3v for lite. Hva har du på batteriet da? Regner med du har 12v der, siden du klarer å kinne. Lukter litt mangel på jord egentlig, men du kinner jo motor - så da bør det ikke være det. Sjekk for sikkerhets skyld. Hva målinger får du på hovedrele da?
KnutNilsen Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Skrevet Februar 18, 2012 9 volt??? Det er jo 3v for lite.Hva har du på batteriet da? Regner med du har 12v der, siden du klarer å kinne. Lukter litt mangel på jord egentlig, men du kinner jo motor - så da bør det ikke være det. Sjekk for sikkerhets skyld. Hva målinger får du på hovedrele da? batterie er jo 12 volt, måler 12 på reele men når e kinner så dette d ned te 9 volt.
Pedi Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Åja... sånn å forstå... Mesteparten av feilsøkingen gjør du uten å kinne motor. Men det er viktig å måle hovedrele, det er det som er alfa omega her...
KnutNilsen Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Skrevet Februar 18, 2012 Leste på forume ditt og, derfor e tenkte e skulle prøve dette
Lariss Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Er ikke helt uvanlig med svidd styreenhet på disse motorene heller:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå