Recon Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Heisann! Jeg har en BMW e46 1.8 2003 mod som jeg føler går på veldig lavt turtall, men den går ikke ugjevnt.. Når jeg starter den opp når den er kald så ligger den rundt 1200-1400 og går ganske fort ned til ca 600 når den er varm og ligger der helt stabilt på tomgang. syns det er en litt "rar" lyd av motoren.. er en slags konstant tikkelyd.. kanskje ikke akkurat tikkelyd, men noe lignende Mange tror nesten jeg kjører dieselbil for den høres slik ut. Kan evt gå ut å filme om dere vil høre hvordan den går. Kan dette vær noe stort problem? Synest det er litt travelt at den går så lavt og vi helst ikke at det skal skje noe skikkelig gale en dag.. har pratet med litt folk som kan litt med bil og de mener jeg ikke skal bry meg da bilen ikke går ugjevnt, men man kan aldri vær for sikker x) Håper på hjelp! Bilen har gått ca 84000
quandt1960 Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Som regel er noe slikt du nevner ikke direkte fra motoren men fra lagre til enten vannpumpen eller beltestrammeren. har det samme på min. Forsvinner det når motoren er varm? Likevel bør du se til å sjekke oljestand på motoren når den er varm. Evt. Bytte til bmw anbefalt olje.
Recon Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Skrevet Januar 29, 2012 Som regel er noe slikt du nevner ikke direkte fra motoren men fra lagre til enten vannpumpen eller beltestrammeren. har det samme på min. Forsvinner det når motoren er varm?Likevel bør du se til å sjekke oljestand på motoren når den er varm. Evt. Bytte til bmw anbefalt olje. Hei og takk for svar! Lyden forsvinner ikke når motoren er varm... det er samme lyd hele tiden, mener jeg på. Er dette noe jeg burde fått sjekket opp skikkelig? Det var tatt oljeskift på bilen når jeg kjøpte den, det var i sommer.. er ikke sikker på hvilken olje de brukte. Oljenivået er helt normalt ivertfall når jeg sjekket forrige uke
quandt1960 Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Jeg ville først og fremst byttet olje og filter så sett om lyden forsvinner.
Recon Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 Det kan jeg gjøre, men det har vel strengt tatt ikke noe å gjøre med hvorfor den går på så lavt turtall?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå