Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Madamen har en 01 E46 325xiat. I dag ville den ikke starte.. Den har innimellom vært noe plundrete å få start på, men det har kommet på andre forsøk i stedet. Da har den kimet litt for lenge. I dag vil den ikke starte. Den kimer og virker til å forsøke å få starte, men uten hell. Har kontrollert bensinpumpen og den lager sin velkjente lyd. Kontrollert sikringer. Starter går som den skal. Kontrollert feilkoder og får opp aktiv feil på <125 Activation Electro Ventilator>. Noe jeg ikke kan se noen sammenheng med startproblemer!

Er det noen som har noen ideer? Iflg. måleren i bilen, så er det drivstoff på den og madamen er bestemt på at det ikke er lenge siden hun fylte..men er fristende å få tak i noen liter å fylle på bare for å være sikker..

Forslag mottas med stor takk!

Skrevet

Syntes dette høres ut som defekt kam eller veivsensor. Min var litt plundrete også for litt siden.. Etter bytte av kamsensor på innsugside funker den normalt igjen.. En mulighet hvertfall...

Skrevet

Har tenkt tanken, for vet at veivsensoren kan skape startproblemer om den er defekt, men ville ikke de feilene slått ut på en feilkode? Mener bensinfilteret ble skiftet for ikke altfor lenge siden, men verdt å prøve.. problemet er bare å komme til å skifte det når bilen står ute i snøen.. brr..

Skrevet

burde kommet opp på diagnose ja.. (hvis det er brukt riktig utstyr hverfall)

mitt verksted mente hvis du nappet ut kamføler på innsug og ingenting skjer er veivføler ok. jeg fikk feilkode på begge men kun kamføler utgjorde feilen..

kamføler er jo en enkel sak å bytte ovenifra mens veivføler sitter noe vanskeligere til under der...:)

Skrevet

Gjorde et forsøk på å slå litt forsiktig på bensinpumpen mens jeg forsøkte å starte bilen og da ble den mer villig enn den har vært.. da var det nesten så bilen klarte å starte.. for meg er dette er omtrent sikkert tegn på at bensinpumpen er gåen.. Noen som har andre meninger før jeg bruker nesten 3k på ny...

• 4 weeks later...
Skrevet

kan hende pumpa de fusker litt. kan du ikke skru av bensin slangen etter pumpa et sted. prøve og starte :P

da finner du fort ut om bilen ikke får bensin.

Skrevet

Her glemte jeg å oppdatere!

Skiftet bensinpumpen og kimet bilen litt, så var det liv igjen.. heldigvis ;) Nå har bilen også vært på service inspection 2 og alt er bare fryd og gammen :D

Skrevet

Skiftet bensinpumpen og kimet bilen litt, så var det liv igjen.. heldigvis ;) Nå har bilen også vært på service inspection 2 og alt er bare fryd og gammen :D

Takk for oppdatering. Har nemlig samme problem selv, men får feil på kamsensor ved diagnose. Skal skifte både kam- og veivsensoren til helga, men greit å vite hva annet det kan være i tilfelle det ikke hjelper.

Skrevet

Takk for oppdatering. Har nemlig samme problem selv, men får feil på kamsensor ved diagnose. Skal skifte både kam- og veivsensoren til helga, men greit å vite hva annet det kan være i tilfelle det ikke hjelper.

prøv kamsensor først hvis det er den du får feil på.. så sparer du en tusing pluss jobb..:)

Skrevet

Skiftet først kamsensoren, siden det var den som kom opp i carsoften. Det hjalp ikke, fortsatt like vrang å starte. Hadde heldigvis bestilt veivsensoren også da jeg mistenkte den. Starter fint nå etter veivsensorbytte.

Skrevet
Skiftet først kamsensoren, siden det var den som kom opp i carsoften. Det hjalp ikke, fortsatt like vrang å starte. Hadde heldigvis bestilt veivsensoren også da jeg mistenkte den. Starter fint nå etter veivsensorbytte.

Det er bra! Pleier å være veivsensoren som kødder til startproblemer om det er feil på noe giver.. men var ikke en feilkode på bilen min :S Ville finne feilen før jeg startet å skifte ut komponenter også.. blir litt feil å bytte på mistanke for mye.. Liker å være sikker i min sak :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...