Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som kan være grunnen til at bilen min går på 5 sylindere bare?

All tips er ønskelig!

Har fått høre at det kan kanskje skyldes:

bensindyse

dårlig tennplugg

dårlig pluggledning

coil

Skrevet

Åssen sjedde dette? sann plutselig en dag?

Viss det, er det mest sannsynlig Kamaksel sensor og/eller veivaksel sensor som er defekt.

Var sånn på min også (typisk feil på e39), helt til den dagen den ikke ville starte igjen. Byttet begge sensorene og alt er nå ok.

Ta en diagnose først, så er du sikker :) koster ikke mange kronene, pluss en slipper å bruke penger på deler en kansje ikke trengte

Skrevet
Åssen sjedde dette? sann plutselig en dag?

Viss det, er det mest sannsynlig Kamaksel sensor og/eller veivaksel sensor som er defekt.

Var sånn på min også (typisk feil på e39), helt til den dagen den ikke ville starte igjen. Byttet begge sensorene og alt er nå ok.

Ta en diagnose først, så er du sikker :) koster ikke mange kronene, pluss en slipper å bruke penger på deler en kansje ikke trengte

Vært slik siden jeg kjøpte den fra useriøs forhandler jeg ikke trenger å nevne noe navn på.

Dette høres dyrt ut. Vanskelig og tidskrevende å skifte på verksted?

Skrevet

Kan nevne at av og til rykker motoren en gang i ny og ned. Kan kjennes ut som noen tar tak i bilen og slepper igjen fort. Ubehagelig og meget irriterende.

Skrevet

Skjønner.. Jobben er forsåvidt grei, tipper verksted bruker oppimot 1 time eller under, for å bytte begge sensorene. Dette er igrunnen en veldi grei jobb å skifte sjøl :)

Skal ligge en DIY for dette på forumet, men fann ikke det nå i farta.

Koster 390,- for kam akselsensoren og 471,- for veivakselsensoren på Koed.no

Du finner de under E39-->nye deler-->motordeler

De heter impuslgiver knastaksel og impulsgiver krumtap

Skrevet

Ok, det er ikke vanskelig å skifte? Jeg har ikke mye peiling på motorer,skjønner du.

Eventuelt noen her på forumet som kunne tenke seg å hjelpe? Eventuelt gjøre jobben for meg,dersom verksted forlanger gull og grønne skoger?

Men først og fremst bør jeg vel ta diagnosetest på den, eller kan man sjekke om desse to tingene her er defekte uten test først?

Takk for godt og raskt svar!

Skrevet

Jobben er ikke stor, trenger bare enkle verktøy som fastnøkler, kanskje noen piper og umbrako, husker ikke nøyaktig alt. Men personlig så ville jeg tatt en diagnose for å vere 100% sikker før bestilling av noen som helst deler. Snakker av erfaring :)

Som sagt en diagnose koster ikke all verden, å da får du klart svar på hva som er gåent.

Er uansett rimelig sikker på at det er en av de 2. Mange som har hatt problemer med desse (kan vere lurt å skifte begge, Er i motorrommet begge 2) :wink:

Skrevet
Kan nevne at av og til rykker motoren en gang i ny og ned. Kan kjennes ut som noen tar tak i bilen og slepper igjen fort. Ubehagelig og meget irriterende.

bare for og bekrefte det smaavilt sier her, så var min bil akkurat sånn som du beskriver, jeg bytta kam sensor og plugger. og etter det har den fungert helt fint. men få tatt en diagnose på bilen, så ser du lett hva du får av feilkoder i hvertfall, og ikke ta diagnose på bavaria, det koster skjorta!

Skrevet

hadde samme problemet på min e36 320i.

skulle kjøpe kamsensor, men skiftet bensinfilter først, var ikke skiftet siden 05 og var lufttett, bokstavelig talt, rart at motoren engang startet.

har ikke hatt problemet etter det.

fikk det av og til, merket det bare når jeg hadde liten fart eller stod i ro. rykker noe jævlig :) som o

Skrevet

Takk for mange gode svar!

Det kan altså også være bensinfilter? Er det vanskelig å skifte dette på egenhånd, eller demontere for å se hvordan den ser ut?

En annen ting jeg har merket, er at den ikke vil stå så altfor lenge på tomgang, før den velger å stoppe å gå rundt. Men starter lett som bare det om du vil starte den etterpå.

Noe som er tett eller dårlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...