opeth84 Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Noen som vet hva som kan være grunnen til at bilen min går på 5 sylindere bare? All tips er ønskelig! Har fått høre at det kan kanskje skyldes: bensindyse dårlig tennplugg dårlig pluggledning coil
smaavilt Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Åssen sjedde dette? sann plutselig en dag? Viss det, er det mest sannsynlig Kamaksel sensor og/eller veivaksel sensor som er defekt. Var sånn på min også (typisk feil på e39), helt til den dagen den ikke ville starte igjen. Byttet begge sensorene og alt er nå ok. Ta en diagnose først, så er du sikker koster ikke mange kronene, pluss en slipper å bruke penger på deler en kansje ikke trengte
opeth84 Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 Åssen sjedde dette? sann plutselig en dag?Viss det, er det mest sannsynlig Kamaksel sensor og/eller veivaksel sensor som er defekt. Var sånn på min også (typisk feil på e39), helt til den dagen den ikke ville starte igjen. Byttet begge sensorene og alt er nå ok. Ta en diagnose først, så er du sikker koster ikke mange kronene, pluss en slipper å bruke penger på deler en kansje ikke trengte Vært slik siden jeg kjøpte den fra useriøs forhandler jeg ikke trenger å nevne noe navn på. Dette høres dyrt ut. Vanskelig og tidskrevende å skifte på verksted?
opeth84 Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 Kan nevne at av og til rykker motoren en gang i ny og ned. Kan kjennes ut som noen tar tak i bilen og slepper igjen fort. Ubehagelig og meget irriterende.
smaavilt Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Skjønner.. Jobben er forsåvidt grei, tipper verksted bruker oppimot 1 time eller under, for å bytte begge sensorene. Dette er igrunnen en veldi grei jobb å skifte sjøl Skal ligge en DIY for dette på forumet, men fann ikke det nå i farta. Koster 390,- for kam akselsensoren og 471,- for veivakselsensoren på Koed.no Du finner de under E39-->nye deler-->motordeler De heter impuslgiver knastaksel og impulsgiver krumtap
opeth84 Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 Ok, det er ikke vanskelig å skifte? Jeg har ikke mye peiling på motorer,skjønner du. Eventuelt noen her på forumet som kunne tenke seg å hjelpe? Eventuelt gjøre jobben for meg,dersom verksted forlanger gull og grønne skoger? Men først og fremst bør jeg vel ta diagnosetest på den, eller kan man sjekke om desse to tingene her er defekte uten test først? Takk for godt og raskt svar!
smaavilt Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Jobben er ikke stor, trenger bare enkle verktøy som fastnøkler, kanskje noen piper og umbrako, husker ikke nøyaktig alt. Men personlig så ville jeg tatt en diagnose for å vere 100% sikker før bestilling av noen som helst deler. Snakker av erfaring Som sagt en diagnose koster ikke all verden, å da får du klart svar på hva som er gåent. Er uansett rimelig sikker på at det er en av de 2. Mange som har hatt problemer med desse (kan vere lurt å skifte begge, Er i motorrommet begge 2)
Spiff Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Kan nevne at av og til rykker motoren en gang i ny og ned. Kan kjennes ut som noen tar tak i bilen og slepper igjen fort. Ubehagelig og meget irriterende. bare for og bekrefte det smaavilt sier her, så var min bil akkurat sånn som du beskriver, jeg bytta kam sensor og plugger. og etter det har den fungert helt fint. men få tatt en diagnose på bilen, så ser du lett hva du får av feilkoder i hvertfall, og ikke ta diagnose på bavaria, det koster skjorta!
OrjanBmw Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 hadde samme problemet på min e36 320i. skulle kjøpe kamsensor, men skiftet bensinfilter først, var ikke skiftet siden 05 og var lufttett, bokstavelig talt, rart at motoren engang startet. har ikke hatt problemet etter det. fikk det av og til, merket det bare når jeg hadde liten fart eller stod i ro. rykker noe jævlig som o
opeth84 Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 Takk for mange gode svar! Det kan altså også være bensinfilter? Er det vanskelig å skifte dette på egenhånd, eller demontere for å se hvordan den ser ut? En annen ting jeg har merket, er at den ikke vil stå så altfor lenge på tomgang, før den velger å stoppe å gå rundt. Men starter lett som bare det om du vil starte den etterpå. Noe som er tett eller dårlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå