klev Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Skrevet Februar 1, 2012 Da har jeg skiftet rådelager, og funnet ut att det var ikke det som var lyden. Syntes det var rart att det skulle være rådebank vi hørte. Men det var nok ikke dumt å skifte lager, for de var Slitt!Men nå som jeg turte å kjøre litt mer med bilen, så hører jeg att det kommer fra oppi motoren. Lyden kommer når du gir på, ruser jeg den sakte opp, så er det ingen lyd. Skjørtebank? Tenningsbank, eller er det en ventil som ikke henger med? Liten film, hører kanskje ikke så bra. http://www.youtube.com/watch?v=Z6qSeno6 ... e=youtu.be Heller en liten anelse mot tenningsbank, men hadde vært rart om det var så lettvint, men nye plugger i morgen i allefall Veldig vanskelig å høre noe på den filmen, men har du tatt av toppdekselet å sett da? Du har jo en og annen m42 som har ulyd fra registeret. Tenkte gjøre det i morgen, mistet motivasjonen i kveld
klev Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 Fikk ikke tid til så mye idag, men byttet plugger. Startet opp, alt virket fint, gikk i 3-4min på tomgang, ruset den litt, ingen lyd. Tok til å kjøre, etter 5min så begynte lyden igjen. Altså, kald motor helt fint, ingen lyd,selv om du ruser den. Driftsvarm motor, så tikker\banker det. Men kan det være kjedestrammeren? Eller er det ventilløfter?
klev Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 Men burde ikke banken komme når motor er kald, å heller bli borte når den blir varm. Her må motoren bli god og varm først, ingen antydning når den er kald. Er det bare å skru ut den skruven der registerstrammeren sitter, å ta ut strammern?
klev Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 Sjekk oljetrykket ditt du Skal ta ei økt lørdagen Men om det er mangel på oljetrykk, burde det ikke banka\rasle\tikke når jeg holder den jevnt på på et høyt turtall ? Lyden kommer bare når man gir på, kan holde den på høyt turtall uten att man hører noe, men så fort man gir på så kommer det
tonyku Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Da har du rådebank igjenn. Dette kan komme av lite oljetrykk. Å viss du har allerede byttet lagerskåler en gang å veiva har tatt skade så er de nye skålene og blitt ødelagt.
klev Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 Høres ut som det kommer i fra øvre del av motor. Så ingenting av skader på veiva
JulianS Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Er ikke noe poeng å bytte lagre hvis du får rådebank i m42, blir ikke bra.. Hvor holder du til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå