termin Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Hei, lurer på hvordan folket gjør med angående det med å kjøre med trimma bruksbil. Jeg er inne på tanken på å bygge M50B25 turbo på omkring 300-350 hester på bruksbilen, og lurer på hvordan det vil bli f.eks. på eu-kontroll ? Jeg kjører som folk, dvs ingen grisekjøring på offentlig vei, og de ekstra hestene vil stort sett bare bli brukt på bane. Blir også evt. gjort med sprut, og da så en kan ha forskjellige raske tunes å velge imellom, senke effekt f.eks. dersom en blir stoppet. Er det muligheter for dette, eller burde jeg heller bare bygge om til M3 ? får jo godkjent det da jeg alt har 6'er... Har dog lyst på å bygge turbo istedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Hei, lurer på hvordan folket gjør med angående det med å kjøre med trimma bruksbil.Jeg er inne på tanken på å bygge M50B25 turbo på omkring 300-350 hester på bruksbilen, og lurer på hvordan det vil bli f.eks. på eu-kontroll ? Jeg kjører som folk, dvs ingen grisekjøring på offentlig vei, og de ekstra hestene vil stort sett bare bli brukt på bane. Blir også evt. gjort med sprut, og da så en kan ha forskjellige raske tunes å velge imellom, senke effekt f.eks. dersom en blir stoppet. Er det muligheter for dette, eller burde jeg heller bare bygge om til M3 ? får jo godkjent det da jeg alt har 6'er... Har dog lyst på å bygge turbo istedet Du kommer aldri til å overbevise meg i at du ikke kjører for fort, og av og til ...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 På EU må du enten plukke det av eller finne en eller annen som tør å se bort fra turbobygget. Men sistnevnte bør du ikke basere deg på da ytterst få vil sette løyve om å ta eu kontroll på spill for en bil. Bygg slik at det er fort gjort å plukke det vekk. Sveis inn v-band rett bak turbo, og lag til et rør med flens som du kan smette mellom når du tar av turboen. Oljetilførsel og retur plugger du bare. Plukk av trykkrøret før gasspjeldet og smekk på plass filter der. Bytt map som passer org motor. Om de henger seg opp i at det henger en ic i fronten som ikke er kobla opp, så kan du si at de skal ta springfart og hoppe på sjøen, for det har ikke en dritt å si. Hvis ikke så kan du alltids plukke av denne også. Blir litt jobb, men dette er gjort i løpet av noen timer en kveld om du har lagt til rette for det selv. Blir dessverre lettest og ikke minst astronomisk mye billigere å gjøre det på denne måten i dustenorge. Blir du først stoppet så er du fucked uansett, så om du har 250 eller 300hk har lite å si, du har fortsatt snurra montert som ikke er lovlig. Da tar du bare å følger min beskrivelse over igjen og viser den original, og kjører hjem og monterer sneglehuset igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2012 Hei, lurer på hvordan folket gjør med angående det med å kjøre med trimma bruksbil.Jeg er inne på tanken på å bygge M50B25 turbo på omkring 300-350 hester på bruksbilen, og lurer på hvordan det vil bli f.eks. på eu-kontroll ? Jeg kjører som folk, dvs ingen grisekjøring på offentlig vei, og de ekstra hestene vil stort sett bare bli brukt på bane. Blir også evt. gjort med sprut, og da så en kan ha forskjellige raske tunes å velge imellom, senke effekt f.eks. dersom en blir stoppet. Er det muligheter for dette, eller burde jeg heller bare bygge om til M3 ? får jo godkjent det da jeg alt har 6'er... Har dog lyst på å bygge turbo istedet Du kommer aldri til å overbevise meg i at du ikke kjører for fort, og av og til ...... Legg merke til stort sett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Blir vel økonomiske konsekvenser om man skulle være uheldig også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
termin Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2012 Blir vel økonomiske konsekvenser om man skulle være uheldig også.. Jeg har også tenkt på dette scenarioet, men skyt meg om jeg tar feil her.. Dersom ulykken ikke kan knyttes til trimmingen i det hele tatt, så vil ikke forsikringsselskapet kreve regress....Dog en teori uten kilder. Regner med at sprut kommer gjennom godkjenning på en bra tune (perfekt lambda), og det er jo ikke så stress å skru av snurrboen til eu-godkjenning igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå