bmw_325ia Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 dette er en E39 520iat. når jeg kjører i nedoverbakke (triller uten gasspådrag med bilen i Drive) så stiger temperaturmåleren helt till kokepunktet. (samtidig går temperaturen i varmeapparatet ned) Når jeg kommer på flatmark, og må øke turtallet, så går temperaturmåleren ned till normal igjen. Virker som att dette henger sammen med turtallet... hva er feil??!? Forbanna irriterende sdene det er -15 grader her.
bmw_325ia Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 bytta vannpumpa for ca 2 mnd siden. fikk høre nå att det antakeligvis er termostaten (ble forøvrig og byttet 2 mnd siden det også) dette pga att det var en biltema termostat, og att tempmålern bruker så kort tid på å variere fra fullt till normaltemperatur. (2-3 sekund) fra max till normal...
Odd-M Skrevet Januar 31, 2012 Skrevet Januar 31, 2012 Dersom det reelt er turtallsavhengig så tror jeg du har sirkulasjonsproblemer. Det kan kanskje være så enkelt at du har litt luft i systemet.
bmw_325ia Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 følte meg litt dum når jeg fannt ut att det var luft i systemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå