Gå til innhold

E90, E91, E92, E93 felger på E61 Xdrive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og leter etter felgs til min 2008 E61 Xdrive.

Disse trenger, som mange vet, litt høy ET. Felgene jeg har funnet er 20" x 8.5" ET38 og 20" x 10" ET40, men det står de er til 3 serien.

Original ET på Xdriven er ET43.

Går disse klar av kalipper? Samme navhull?

Kjøpte en gang noen fine felgs til en A4 2.0 TFSI som skulle passe, men der buttet felgen i kalipperen, måtte spaces ut 15mm....

Skrevet

Jeg tror det kun er innpress som er forskjell på 3-serie (E46 og E90 er lik) og vanlig E60/E61 i hvertfall. På 3-serie er standard innpress ET42 med 7,5" felg. Jeg kjørte ET35 på 8,5" felg da jeg hadde E46.

Skrevet

På Xdrive bør man vel forresten passe på minimal(ingen?) forskjell på omkrets framme og bak når man har ulik bredde?

E39 er eneste 5-serie som har litt større navhull ja, 74,1mm istedet for 72,4mm eller sånn ca i den størrelsesorden.

Skrevet
På Xdrive bør man vel forresten passe på minimal(ingen?) forskjell på omkrets framme og bak når man har ulik bredde?

E39 er eneste 5-serie som har litt større navhull ja, 74,1mm istedet for 72,4mm eller sånn ca i den størrelsesorden.

Det stemmer, noe jeg spurte om i E61 tråden.

235/35 og 275/30 ga ihvertfall 0.1% forskjell på rulleomkrets foran og bak. I forhold til org. dim (245/40-18) så har begge en differanse på 0.7%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...