Rodeglæppen Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Hei.... Har montert senkesett på min e36 316i compact 97mod den er nå senket 35/15. så det jeg lurer på er om hvordan jeg skal få justert camber siden den er negativ på bakaksel. Det er jo ingenting å justere på disse bilene. Noen som har no tips? Mvh Rodeglæppen
Øyvind L. Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Evt. justerbare topplagre. Det gjelder bare foran. Compact har E30 bakstilling og der er det normalt ikke justering for camber.
Rodeglæppen Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Skrevet Februar 1, 2012 har sett at man får tak i camber justerings stag men er ikke sikker på om disse passer til compact.
Hawkon88 Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Evt. justerbare topplagre. Det gjelder bare foran. Compact har E30 bakstilling og der er det normalt ikke justering for camber. Stemmer. Det hadde jeg glemt..
HansV Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Du skal ha negativ camber bak på Compacten. Det er spesifisert 1.5 grader negativ camber fra BMW på disse, hvis jeg ikke husker feil. Den vil øke litt når du senker. Dette er også bra for kjøreegenskapene:) Etter at jeg monterte coilovers og senkefjærer på min tror jeg at jeg fikk omtrent 1.5 grader camber forran også.
Rodeglæppen Skrevet Februar 1, 2012 Forfatter Skrevet Februar 1, 2012 jeg må vel få dette riktig for å få den igjennom 4 hjulskontrollen før godkjenning av senkesettet?
HansV Skrevet Februar 1, 2012 Skrevet Februar 1, 2012 Du må være innenfor fabrekkspesifikasjonene på hjulkontrollen, ja. Hvor nøye du må følge disse er vel avhengig av kontrolløren på biltilsynet som skal godkjenne dette, de kan bruke litt skjønn hvis det trengs. I og med at bilen ikke har noen justeringsmuligheter kan du sikkert argumentere for at det det går bra med litt ekstra camper, så lenge dette ikke reduserer kjøreegenskapene. Og du kan argumentere for at litt ekstra camber er gunstig på bilen din. Bak skal ikke dette være noe problem med 15mm senk hvis alt er i orden. Forran bør det også gå greit, og der har du evt. mulighet til å sette på justerbart topplager hvis du trenger å justere camber. Du får bare ta en hjulkontroll, så kan du snakke med biltilsynet før du gjør noe mer.
Rodeglæppen Skrevet April 17, 2012 Forfatter Skrevet April 17, 2012 den er senket 35mm bak skrev feil der;) men får vel bare se når den tid kommer om de begynner å argumentere med meg:P foran er den senket 15mm og der ser det greit ut;)
-Erik- Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Hvor har du funnet senkesett som senker 35 bak og 15 forran? Edit: er ikke bakstellet på e36 compact og e30 likt? If so, http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=224352
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå