Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei....

Har montert senkesett på min e36 316i compact 97mod den er nå senket 35/15.

så det jeg lurer på er om hvordan jeg skal få justert camber siden den er negativ på bakaksel.

Det er jo ingenting å justere på disse bilene.

Noen som har no tips?

Mvh Rodeglæppen

Skrevet
Evt. justerbare topplagre.

Det gjelder bare foran. Compact har E30 bakstilling og der er det normalt ikke justering for camber.

Stemmer. Det hadde jeg glemt..

Skrevet

Du skal ha negativ camber bak på Compacten. Det er spesifisert 1.5 grader negativ camber fra BMW på disse, hvis jeg ikke husker feil. Den vil øke litt når du senker. Dette er også bra for kjøreegenskapene:)

Etter at jeg monterte coilovers og senkefjærer på min tror jeg at jeg fikk omtrent 1.5 grader camber forran også.

Skrevet

Du må være innenfor fabrekkspesifikasjonene på hjulkontrollen, ja. Hvor nøye du må følge disse er vel avhengig av kontrolløren på biltilsynet som skal godkjenne dette, de kan bruke litt skjønn hvis det trengs. I og med at bilen ikke har noen justeringsmuligheter kan du sikkert argumentere for at det det går bra med litt ekstra camper, så lenge dette ikke reduserer kjøreegenskapene. Og du kan argumentere for at litt ekstra camber er gunstig på bilen din.

Bak skal ikke dette være noe problem med 15mm senk hvis alt er i orden. Forran bør det også gå greit, og der har du evt. mulighet til å sette på justerbart topplager hvis du trenger å justere camber. Du får bare ta en hjulkontroll, så kan du snakke med biltilsynet før du gjør noe mer.

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...