Gå til innhold

Rep. av bil i Polen

Nulla
 Share

Anbefalte innlegg

En kompis av meg fikk tatt en skikkelig overhaling på en Audi der nede, med skifte av vannpumpe, regiserreim, diverse pakninger, lakkering av noen dører etc. Han brukte et autorisert Audi-verksted litt utenfor Stetin, som bare ligger 1,5 timer fra Berlin. Jobben ble så vidt jeg husker utført helt til avtalt tid og pris, og alt så ut til å være gjort på en bra måte. Prisen var vel ca en tredel av hva det hadde kostet her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke råd til å reparere bil i norge har man etter min oppfatning ikke råd til å ha bil. Jeg hadde ihvertfall aldri sendt bilen min så langt av gårde. Er ikke bare bare å reklamere på arbeidet, og mtp. fraktkostnader og alt ekstraarbeidet kan det vel ikke være stor nok gevinst til at det er verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke råd til å reparere bil i norge har man etter min oppfatning ikke råd til å ha bil. Jeg hadde ihvertfall aldri sendt bilen min så langt av gårde. Er ikke bare bare å reklamere på arbeidet, og mtp. fraktkostnader og alt ekstraarbeidet kan det vel ikke være stor nok gevinst til at det er verdt det?

Er vel det trådstarter tenker at om det kansje er såpass pålitlige verksteder i polen at det faktisk lønner seg sende avgårde. Hvem vil ikke spare penger om muligheten er der. Hva er garantien og reklamasjon hos norske bilverksteder egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det trådstarter tenker at om det kansje er såpass pålitlige verksteder i polen at det faktisk lønner seg sende avgårde. Hvem vil ikke spare penger om muligheten er der. Hva er garantien og reklamasjon hos norske bilverksteder egentlig?

Er vel to års garanti på delen som blir byttet. er sikkert mange gode verksteder i Polen, men det er jo fryktelig langt unna da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg faktisk ikke klar over at reklamasjon var 2 år.

Jo enig at det både er langt og tidkrevende, men spørs jo på både tid, pris og om enn kansje legger det opp som en ferie tur også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sikkert mange gode verksteder i Polen, men det er jo fryktelig langt unna da :/

Er beklageligvis ganske så mye lengre til Polen enn hva det er mellom dårlige verksteder/mekanikere her på berget for og si det sånn.

- Word!

men det er ikke alltid like lett med reklamasjon i bilverden mtp, hva som defineres som slite del og hva som er å forvente av varighet på deler da bruken er like forskjellig som det er biler på veien!

Var en som ringte inn på jobben og ønsket å reklamere på demperne på sin E60. De var byttet juli 09' og var gåene igjen nå. vedkommende ønsket arbeidspenger og deler refundert.

på den tiden er det jo ikke utenkelig at bilen har rullet ca 45.000km - så det er tydelig at forventningene er forskjellige

Jeg ville valgt et fornuftig priset verksted her hjemme. hvor i landet holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt verksted i Latvia (Riga), offisiel BMW forhandler BM AUTO. Tullingene klarte å ødelege motoren på min gamle e39, slik at jeg måtte ut med 10000 kr ekstra for en brukt 520i motor og montering. Ikke noe snakk om reklamasjon, avdeling sjef hadde sakt, at det var min feil, siden jeg kjørte for ofte "på kald motor" og da moteren ble på en måte "tett" med gammle stifte partikler etter at de skiftet olje.

Det er ingen tvill om det er faktisk mye billigere å gjøre STORE reparasjoner i Latvia, men da må man klare over at det kan komme slike episoder. Men ellers hadde de gjørt arbeide sitt bra og jeg klarte selge bilen over markeds pris. Det var sikkert en av de finneste e39 i hele lande etter ar den påkostet meg 30000 kr i Riga :)

Min nåværende bil skal få lov å røre kun tyske mekaniker, siden det er vanskelig å finne et serøst verksted i Norge og. Folk har rett og slett dårlig arbeidsmoral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder tyskland har jeg hørt av andre bmw venner snakke varmt om service og arbeidsmoral i Tyskland. De har på sine sjekk og service sjekket langt over hva som er vanlig her i norge.

I Norge har jeg eksempelvis venner som har blitt belastet for så snålig som spylervæske tross de har fylt den opp før de annkom verksted. Jeg har for min del hatt best utbytte av sideliggende verksteder som jobber seg opp til et rykte, men kutter når de legger på prisen til over merkeverksteder har. Alikvel finnes det mange dyktige mekanikere men kansje som blir borte i rot hos enkelte firmaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at det finnes gode mekaniker i Norge, men dette er sjelden syn. Jeg tar ingen flere sjanser etter at for eksempel Jæger glemmer nullstille sørviser på kjørekomputer og gi et stempel i service book eller fix-bil som som ikke klarer sette elektronikken tilbake på plass. Trist. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjenner en fra polen /eller andre land så er det litt enklere og få ting gjort i et annet land .

Om du ikke kan språket så er det fort gjort at dem ikke fårstår hva du mener .

Selvfølgeli er det billigere i andre land men reklamasjon er ikke enkelt .

Mange flinke folk med en annen arbeids moral enn det vi ser her hjemme .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...