Star33 Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Jepp Da blei det en BMW 520 touring 98 mod på meg,,,, Et lite problem fikk jeg nå (etter bare 2 dgr). Sto på tomgang i 5 min og da begjynnte den og blåse kaldt,,, kjørte den igjen og det begjynnte og bli varme igjenn såg og det at tempen gjekk opp litt mens jeg kjørte men datt fort ned igjen,,, så stoppet jeg igjen og lot den gå på tomgamg og da vart det kaldt igjen... dette er en bil med automatisk klima,,, tenker litt på termostat og kansje vannpumpe,,,, bilen har rulla 288 000 km veit og det at det ikke er blitt skifta på ei stund,,, er det noen av dere orakler hva som er årsaken til dette,,,, er helt blank på bimmer ... Ellers er bilen en fryd og kjøre
Mariuse34 Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Du kan begynne med å sjekke om det er nok vann? Hvor kaldt var det forresten? Hadde en e34 før hvor radiatoren frøs litt på veldig mange minus og da ble det vanskelig å holde det varmt. Sjekk derfor at det er nok kjølevæske med riktig frysetemp. Det er to lufteskruer på systemet og, slik at du får luftet det skikkelig. Deretter kan det være vannpumpe eller termostat. Sjekk ellers på forumet her på de to, er noen enkle kjennetegn på dem. Går bilen over midten når den er i driftstemperatur?
Ballder Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Også kan du stoppe bilen/motoren (helt av og ut med nøkkel) når den er god og varm, for så og trykke på rest knappen (dersom du har den) på klima panelet og se om det blåser godt og varmt i bilen over litt tid. Blåser det kaldt etter ett minutt eller to, så er den elektriske sirkulasjons pumpen (sitter under vannvarme ventilene) defekt. Den gjør også at det blir relativt dårlig med varme ved tomgangskjøring på kalde dager.
Star33 Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Skrevet Februar 3, 2012 HMmm-- litt flau i dag,,, sjekka vannstanden og der var resorvaret nesten helt tørr.... gjekk over termostathus og slanger,, ser ut som om det er veeeeldig lenge siden dette var bytta,,, og lenge siden det var sett nedi der for oppningsmekanismen var nesten rusta fast,,,,, så det blir nok innkjøp av termostat og hus vannpumpe og slanger,,,, ++++ tror nok det meste trenger en liten renovasjon,,, heldigvis var ikke vannstanden så liten at den kokte,,,,, så jeg veit hva som skjer til lønning,, blåse opp til gs her i bergen og bestile deler ...
Mariuse34 Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Sjekk Schiedmann og koed. Ikke akkurat alltid GS (stenshagen) er billigst!
dag sverre lange Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Også kan du stoppe bilen/motoren (helt av og ut med nøkkel) når den er god og varm, for så og trykke på rest knappen (dersom du har den) på klima panelet og se om det blåser godt og varmt i bilen over litt tid. Blåser det kaldt etter ett minutt eller to, så er den elektriske sirkulasjons pumpen (sitter under vannvarme ventilene) defekt. Den gjør også at det blir relativt dårlig med varme ved tomgangskjøring på kalde dager. Dumt spm kanksje men vannvarme ventilene? hvor er de?
Ballder Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Fant ett litt rotete bilde på nett av hvor den sitter på e39. Heater valve. Og ser omtrent slik ut på min bil som har rest funksjon ihvertfall. Den elektriske pumpen er den saken nederst på bildet med en slange tilkobling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå