Gå til innhold

BMW E60 525D 2005 - Startproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke smør på flest, men to forskjellige ting det der. Begge deler må være i orden for å få start. Er glødepluggene gåene så er det fordi de er gamle/velbrukte og da gjelder det samme for relèet. Skift begge deler så slipper man å kødde er nå min mening.

Skrevet

Fikk ikke feilmelding på diagnose på min 320d når releet på min var gåent. Fikk derimot feilmelding på alle fire glødepluggene, noe som var litt rart da de var knapt et år gamle.

Skrevet

Da har jeg fått tilbake bilen fra Stenshagen bil som dummet seg virkelig ut og gjorde en uprofosjonell jobb på bilen min. Da jeg først tok med bilen inn til dem med startsproblemer så mente de at det kun var batteriet som var svak. Dermed byttet jeg batteriet til bilen.

Samme dagen merket jeg at bilen ikke startet som den skulle så jeg dro tilbake til dem. Da fikk jeg vite at det var glødeplugger som var problemet. Da tenkte jeg at nå gidder jeg ikke mer av dette tullet så ba dem bytte gløde relè i samme slengen.

Nå skulle en tro at alt var ferdig fikset. Så da jeg hadde betalt dem og satte meg i bilen for å starte den så var den like treg til å starte som før. Skikkelig uprofosjonellt av Stenshagen å ikke sjekke at alt rundt startsproblemer er unnagjort før de utleverer nøkkel, ihvertfall når det er grunnen til bilen blir levert til verkstedet. Så dro tilbake inn til dem og nå mener de at det er starteren som er gått. Rart at de ikke kunne finne ut av det før de byttet alt av deler på bilen min. Men de står fortsatt fast ved sitt at da bilen kom inn til dem første gang så var kun batteriet gått og at plugger og starteren har ryket en etter en iløpet av en uke. Mens jeg er sikker på at de tabbet seg ut og bare byttet deler på bilen som de trodde var problemet uten å ha sjekket hva som forårsaket startsproblemene. Siden jeg tviler på at alle disse tingene ryker samtidig og det også på en bil som er kun kjørt 35000.

Nå må jeg få gjort noe starteren. Har dere noe råd rundt hva som må gjøres med den. Må den byttes eller er det en annen billig utvei.

Skrevet

Tror det er enklere å kunne si om starteren er dårlig eller ikke hvis du kan legge ut en video der bilen startes.

Så lenge du får snurret rundt motoren med akseptabel hastighet, skal det ikke være behov for å bytte starteren.

Det finnes også andre verksteder enn Stenshagen.

Har de forresten ikke utstyr for å sjekke om glødepluggene fungerer?

Jeg selv har ikke dette, men det tar ikke mer enn 10 minutter å mekke til noe testutstyr for dette.

Skjønner ikke helt hvorfor de skal bytte 6 glødeplugger og relè uten å virkelig teste om dette fungerer.

Har de per idag sjekket at pluggene nå får strøm? På E46 er det iallefall en sikring til disse, mulig det samme er på E60.

Det er mange grunner til at jeg for det meste skrur selv på mine biler:)

Skrevet

Det er helt vanlig at verkstedene bare kjører på med å bytte deler uten å feilsøke skikkelig. Jævli kjipt for den det gjelder.. Det er skremmende mye likegyldighet rundt om når det gjelder kostnadene det påfører kunden.

Jeg skrur en del bil i friperiodene, så jeg har blitt fortalt og vært vitne til mye rart for å si det sånn..

Nå er det jo faktisk ikke mye annet enn starteren igjen i ditt tilfelle.

Men gåen starter står virkelig ikke i stil til km på bilen for å si det sånn.

Når det gjelder feilsøking så hadde det tatt de noen minutter å verifisere spenningsfall på batteri ved start, spenning til glødeplugger osv..

Hvordan opplever du hastigheten på starter/ motor ved start i forhold til normalt/ andre biler?

Her kommer vi inn på hvor avgjørende detaljerte beskrivelser er når det spørres om hjelp fra folk som ikke en gang er i nærheten av bilen :-)

Btw, jeg har aldri i hele mitt liv hatt en bil på verksted, og gud hjelpe så glad jeg er for at jeg klarer meg fint selv. Kan jo av og til begynne å lure på hvordan folk har råd til å ha bil nå til dags, sånn som kompetanse og prisutviklingen har blitt på sjappene rundt om..

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...