Gå til innhold

BMW E60 525D 2005 - Startproblemer


[P][M][H]
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen var tom for batteri og ville ikke starte. Verkstedet var ganske sikkre på at det kun var batteri, så jeg byttet batteri. Men den sliter fortsatt med å starte og er verre når den har stått ute eller om det er kaldt.

Bilen er kun kjørt 35000 og er IKKE import.

Har fått høre at det eventuellt kan være glødeplugger? eller kan det være noe annet også?

noen som er kjent med dette prob?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet ble byttet hos Stenshagen BMW. Der programerte de batteriet også men de satte på en 100amp batteri.

Jeg snakket senere med Bavaria som mente at alt over 90amp er uorginalt???

Stenshagen derimot sa at det er det samme batteriet som var i bilen din fra før av og det er det batteriet som de setter inn i biler kjøpt ny i Norge.

Startproblemet er der fortsatt selvom jeg har kjørt lenge og ladet batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså når du trykker på knappen \ vrir nøkkelen, går starteren rundt da? Eller er alt dødt?

Hvis batteriet ditt alltid er dødt over natta, gå bak på batteriet og finn IBS sensoren, det er en liten sensor boks med en 2 pins kontakt, kobl fra denne. Og prøv der etter å lade opp batteriet.

Dette skal da funke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerende glødeplugger er vel en forutsetning. Det er heller ikke uvanlig at gløderelèet er defekt. Bytta begge deler på min i det siste.

Ellers har jeg vært borti startproblemer med E39 M57 530d (i basis samme konstruksjon som din M57n), selv etter nytt batteri, glødeplugger og relè som fungerte. Det var rett og slett starteren som var sliten, da den ikke klarte å snurre skikkelig på maskineriet. Måtte til slutt bytte den da den kutta helt og det var en ny verden som møtte meg med ny startmotor. Fra sløvt esel til lemmen på speed med en gang. Om den går tregt rundt på starteren med nytt batteri så er det ikke så mye å tenke på.

En annen vanlig feilkilde på common rail-diesel generelt er lekkasje på dyse, som medfører at den ikke får bygd opp nok trykk. Da vil de være svært seige å få start på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren går rundt men det tar litt tid før bilen starter. Står bilen inne på et varmt sted så tar det mindre tid. Mens hvis den står ute på kaldt sted så kan det hende jeg må vri nøkkelen 2-3 ganger før den starter bilen. Som sagt så har jeg akkurat byttet batteri nå fredagen som var, så det kan umulig være den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt glødepluggmistanker når jeg leser gjennom tråden ja. Ta en diagnose så finner du fort ut det. Oppfører seg akkurat som min forrige bil da en glødeplugg var gåen. Kom meg gjennom vinteren kun pga. at jeg hadde nytt 100Ah batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[M][H]":lrtxd9o0]tror d selv å. men må det byttes glødepluggreele samt også. eller har de noe mye lengre levetid enn plugger.

Er vel ikke noe fasitsvar, men det anbefales å bytte gløderelè samtidig. Det koster ca en tusenlapp ekstra, og er greit å gjøre mens man først "er der". Da er du også sikkret at alt er i orden i lang tid.

Byttet glødeplugger og relè på en lik bil for ikke lenge siden. De skulle ha 5500,- på et lokalt MECA verksted inkl bytte av pakninger på innsuget (som også anbefales). Kjøpte deler fra KOED (org BMW deler) for 3500,- ca og gjorde jobben selv. Gikk veldig greit. Bare sørg for at motoren er god og varm og vær litt varsom ved demontering av pluggene (kan knekke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...