Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har et batteri til E39 som er i rimelig god stand? Min lades ut etter at bilen har stått med tenning i trinn to, og deretter må jeg skru av tenningen og vente en stund før jeg plutselig får jeg start på den igjen av en eller annen merkelig grunn. Vil finne ut om det er batteriet som er problemet ved å bytte ut denne først. :-)

Så hvis noen har en batteri til en E39 523ia så ta kontakt. :-)

Skrevet

Litt dumt å kjøpe et brukt batteri.. Om noen har et som er nesten nytt vil de sikkert ha greit betalt for det.. Bilbatteri får du heller ikke sendt i posten så evt frakt vil bli dyrere en et nytt batteri..

Jeg skiftet batteri på min e39 for 2 år siden.. Betalte 1200,- ink montering for et nytt sønnak batteri..

Skrevet

Ja, kanskje du har rett i det. Men skader ikke å prøve, kjøpte et brukt til gamle bilen min og det fungerer til den dag idag, er nå to år siden. Men tenkte jo ikke at noen skulle sende meg det, kanskje noen i nærheten som har et liggende. :)

Skrevet

Kanskje ikke riktig sted å poste dette, men gidder ikke å lage et nytt innlegg i teknisk. Men noen som vet hvor mye strøm batteriet skal gi imens bilen står i trinn to, tomgang og når bilen kjører? Skal måle strøm på batteriet, eller i instrumentpanelet, men vet ikke hva som er riktig.

Har faktisk et 115 ah batteri stående i bilen min nå. :P

Skrevet

Den skal lade mellom 13,6 og 14,4 volt uansett hvilket turtall du har.. Avhenger også hvor mye strøm du bruker.. har du setevarmere, bakrutevarmer og masse lys på vil den bli ganske lav på tomgang..

Skrevet

Ja, da satt jeg batteriet på lading og etter at den hadde ladet i 13-14 timer. Var nesten full, også satt jeg på batteriet og prøvde å starte, bilen hoster, men starter ikke. Prøv med ganske så tynne start kabler, men samme problemet. Og etter at jeg prøver å starte så kommer batterilyset

. Regner vel med at det er batteriet som har tatt kvelden? Aldri vært det problemet før, var bare det at batteriet ble utladet etter 20- 25 min med tenning på trinn 2. Så da tenkte jeg at det skulle bli bedre ved å lade batteriet, men er batteriet helt ødelagt nå eller hva? :)

Takk for alle svar!

Skrevet

mest sannsynlig batteri.

biltema har ok batteri,

det gode der er at de har 5 års garanti, og så lenge holder det ikke, så da kan du få nytt på garanti etter noen år :)

koster vel 1000 til bilen din :)

Skrevet

Det var tydeligvis det at pluggene hadde druknet i bensin, og dermed fikk ikke bilen tent. Byttet plugger og nå er det ordnet. Virker d som ihvertfall. :D Takk for hjelpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...