hylle Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Så en E30 som stod i en gate her i Oslo, fikk tak i eieren som ville bli kvitt den, og da tok jeg over.. Jeg lager denne tråden kun for å kunne skrive ned hva jeg gjør med den og gjør det lettere for meg å selge bilen senere om jeg skal det. Bilen har fullt servicehefte helt frem til for 10.000km siden. Her er et bilde av symaskinen, så videre lesning er på eget ansvar.. Den så slik ut når jeg kjøpte den. Interiøret var ganske greit, jeg reiv av setetrekk som stod på. Gikk over bilen og har byttet følgende : Regreim med strammere og løpehjul ++. Toppakning Ny radiator Vannpumpe Termostat Eksosskjold Nye pluggkabler og hetter. Nytt rotorlokk Nye plugger Pærer til bremselys bak Og selvsagt ny kjølevæske. Bytta bremseskiver og nye bremseklosser. Det var ikke ventilerte skiver på den og det må man ha! Kalipperene passa selvsagt ikke over, så jeg bytta over til 325 kalippere, funka fint. Litt ferdige skiver.. Før: Etter: Etter en god vask. Måtte ha en dytt hjemover fra Bmwccn treff på gardermoen, Dekka er nok litt for harde. Har bestilt 60mm senk foran til den, og det kommer allerede til uka. Så får jeg denge den ned i fronten. Sommerfelger på denne er Azev-A 17 tommere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 5, 2012 Share Skrevet Februar 5, 2012 Hmm.. Motorsenteret jeg ser på et av bildene? så ut som en grei vintersliter det her;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Kult med flere som har e30 316 vintervrak Ser bedre ut enn min da! Motoren min synger på siste verset også... Stakkars blir kjørt hardt til tider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2012 Hehe., får se hva som skjer med denne.. motoren går fint her iallefall.. Men enten skal den ha større maskineri eller så skal den selges til fordel for en annen e30. Imårra skal den iallefall få 60mm senk foran, Har også fått tak i en IS leppe som må lakkes før jeg smeller den på. SKulle egentlig hatt en bedre frontfanger også, en bakfanger og.. og 4 nye dører..og..... Helt til jeg kommer på at det er en vinterbil og at jeg gir faen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2012 Før: Gammel og ny fjær: Etter: Bilen er vaska nå forresten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2012 Kjøpt mtech1 vinge og IS leppe, skal bare lakkeres før montering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2012 Byttet ut kupevifta, var en fryd å få byttet denne.. For de som har ulyder fra kupevifta så kan jeg si at det var veldig enkelt å bytte denne,tok en liten halvtime. Allerhelst skulle jeg satt inn en ny, men nå fikk jeg tak i en som fungerte fint, de koster 600kr ny på koed hvis man har den store typen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 Hadde ikke du fått tak i en rød is-leppe a? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Andreas Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 ser jo bra ut dette men få vekk den rusten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2012 Hadde ikke du fått tak i en rød is-leppe a? :S Jo, Bare illustrasjonsbilde. Hvordan visste du at den var rød? ser jo bra ut dette men få vekk den rusten Hehe., Joda.. får se hva som skjer! Pr idag fungerer bilen 100% utenom litt vibrasjon fra felger som ikke er balansert. Men har litt planer ja.. Får vente og se.. Har sendt søknad på motorbytte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 Var på motorsenteret og skrudde på a4'n med de oransje felgene den dagen du rota rundt med den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Andreas Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 Hadde ikke du fått tak i en rød is-leppe a? :S Jo, Bare illustrasjonsbilde. Hvordan visste du at den var rød? ser jo bra ut dette men få vekk den rusten Hehe., Joda.. får se hva som skjer! Pr idag fungerer bilen 100% utenom litt vibrasjon fra felger som ikke er balansert. Men har litt planer ja.. Får vente og se.. Har sendt søknad på motorbytte! ahh Hvilken motor tenker du å bytte til da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2012 Bare en m42 318is maskin. Iallefall litt bedre enn 316, det blir bare for dødt. Fikk iallefall spylt godt under og vaska bilen ikveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2012 Prøvemonterte mtech1 vinge igår, synes det ble helt OK. Skal få lakket den og IS leppa. Pusser opp 17" Azev A felger jeg har som skal på bilen. Kommer også en 318is maskin med manuell gir, 4:10 sperrediff og skivebrems bak! Må også ha IS stabstag. Skal bytte alle pakninger og simringer på motoren utenom toppakning og toppdekselpakning før jeg monterer maskinen i bilen. Har litt å gjøre fremover mot våren da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 Går over 318is motoren til uka som kommer, Bytter alle simringer på girkasse, samt simringer på for og bakkant av veiv. Bytter også ut slangene til veivhusventilasjonen da de var litt morkne. Må til med en ny bunnpanne da det var antydning til sprekk, Litt nye pakninger her og der, og nye bensinslanger. Bestiller også letta svinghjul og ny clutch. Skal flytte sperra til 7500rpm. Prøvemonterte 17" Azev A hjul idag., synes det ble greit.. Trenger 12mm spacere foran og 10mm bak så blir det bra. Hjula skal pusses opp litt før våren kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå