Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har denne jævelen stått noen dager. Fikk endelig tatt mot til meg og byttet starteren, siden innslaget var gåent og jeg gjerne måtte beregne 10-15 min. ekstra om jeg skulle noe for å få start på skiten, evt. renne den i gang.

Nå får jeg ikke strøm til innslaget og bilen står på bukker. Fææn.

Prøver å finne ut hvor det forbanna starter immobilization relleet sitter, men har ikke funnet det enda...

Har en mistanke om at jeg har kverka et rele eller en sikring i hvertfall, for allt annet funker som det skal.

Fant forsåvidt ut at startsperra skal ha en 5v og en 7,5v sikring, men der stod det en 20v og en 15v (neste gang sjekker man sånt når man kjøper bil) så ble litt bekymret for at jeg har brent noe i startsperra når jeg brukte startkabler for å få fart på den. Mulig?

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da har man fått feilsøkt litt, og utelukket feil på startsperre, tenningsmodul o.l. i det minste. Starteren får strøm, så nå er eneste alternativ jeg kan se jording eller annen feil på innslagsreleet... Fortsetter i morra ;)

Skrevet

Den skulle være i fin form den. Får ingen kontakt når jeg trekker styrestrøm direkte fra batteriet heller.

Men når jeg tok den ut og testet den med å koble batteri rett på +, jord og styrestrøm så funket den

Skrevet

Var tydeligvis byttestarteren det var noe galt med denne gangen. Prøvde en annen starter, og vips så var det full fres :-D

Jobben gikk på en time, og jeg har blitt verdensmester i demontering av peilerør :P

  • 4 weeks later...
Skrevet

Nå var det ikke startsperra det var noe galt med da ;) Og har ikke hatt tull med det før heller for den saks skyld.

Men nå løser ikke brekket mitt skikkelig ut så håndbrekkskoene står i halvspenn mot trommlene og skriker noe helt for jævlig :-P Gammal billigbil ftw :-D

Så da blir det noe sko og fjærer.

Skrevet

Leste noe her for en stund siden om at tech wax II vistnok ikke hadde noen god holdbarhet. Tenkte å motbevise dette litt :P

Tok en kjapp lakkrens og gnikket noe tech wax på bilen i april en gang, gadd ikke å polere den gangen og har ikke gjort det etterpå (ja jeg har vært lat), og vannet beader fortsatt til en viss grad på voksen... In yo face :lol:

avw4xtex6ri3panj3wvy.jpg

Skrevet

Er vel bare en bitteliten dæsj pollish i den da? Jeg har i hvertfall pleid å polere før jeg legger på tech wax :S

Edit: Og en liten swirl med megs sine håndholdte påførings pads kan knapt kalles polering [-X

Skrevet

Joa, du sier noe. Men å dekke riper er jo ikke det samme som å polere de vekk :P

Hvordan funker det å legge carnuba voks oppå TWII egentlig? Noe å satse på for det lille ekstra?

Skrevet

Da har man en plan :P

Plukket ut håndbrekkskoene på høyresiden nå. Så får jeg bare parkere i gir til jeg får kjøpt nye fjærer og festedingser. Slipper i hvertfall den jævla hylinga når jeg kjører...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...