Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en 99 BMW e39 523ia som fusker når den blir varm..

Den funker helt fint helt til tempraturnivået når det den skal..da går den ikke ordentlig, å har funnet ut at den ikke går på 4 sylinder.. men kan kjøre normalt på landeveien..har skiftet plugger, rengjort alle hull, skiftet coil på 4 sylinder..er rimelig frustrert siden det bare er dager siden jeg kjøpte den.den har vært slik siden rett etter vi startet turen hjem.. noen som kan hjelpe meg?

Skrevet

Vet ikke åssen bilen din fjusker men har vært borti samme feil på en annen bmw da var det gummien som står er mellom coil og plugg. Plugg hette disse får du løse hos bmw

:shock:

Skrevet

Har bytta coil. Har prøvd å bytte om coil ledningan men fortsatt fjusking på 4 sylinder.

Kan det være bensinfiltere? Eller at det er stempel eventuelt nå pakninger eller noe?

Skrevet

Den e litt svartere enn de andre.. men ikke nå voldsomt.. har hatt den inn i dag, dem finner bare ut at det e lambdaen, men den e erstatta me luresensora på tårnstaget pga effektanlegg. Kan det være at en har tatt kveld at det e derfor den fjusker?

Nån som vet kor man kan kjøpe nye?

Skrevet
Den e litt svartere enn de andre.. men ikke nå voldsomt.. har hatt den inn i dag, dem finner bare ut at det e lambdaen, men den e erstatta me luresensora på tårnstaget pga effektanlegg. Kan det være at en har tatt kveld at det e derfor den fjusker?

Nån som vet kor man kan kjøpe nye?

hatt den inn? fått feilkoder fra diagnose? blir jo tullete å skifte sensorer (kam,veiv) for å feilsøke.. ca 1200 kr stk her hjemme i norge..

Skrevet
Den e litt svartere enn de andre.. men ikke nå voldsomt.. har hatt den inn i dag, dem finner bare ut at det e lambdaen, men den e erstatta me luresensora på tårnstaget pga effektanlegg. Kan det være at en har tatt kveld at det e derfor den fjusker?

Nån som vet kor man kan kjøpe nye?

hatt den inn? fått feilkoder fra diagnose? blir jo tullete å skifte sensorer (kam,veiv) for å feilsøke.. ca 1200 kr stk her hjemme i norge..

har hatt den inn å de prøvde å lese av feilkoder.. men eneste som kommer er lambda feil.. men har ikke det! dette pga effektanlegget, er satt på luresensorer istedenfor.. dette har funket knirkefritt i 2 år ifølge selger.. er ikke nå bmw forhandler her oppe hvor jeg bor. nærmeste bmw forhandler er 6 timer unna.. så feilsøking er vell eneste utvei..

Skrevet
feilsøking er jo vell og bra men kan jo fort bli dyrt da hvis du skal bytte deler til den blir som normal..

men defekt kamsensor kan skape liknende trøbbel.. greie priser her....: http://www.4wheelsautoparts.com

originale deler er viktig spes på sensorer..

de her sensoran e det siste æ prøver å feilsøke på egenhånd vist du mener det høres ut som det:)

ellers får man bare bite i det sure eple å ta sæ en roadtrip!

har handla bil hos en vanskelig selger som ikke svarer på mellinger engang, å nekter å gi noen form for kompensasjon.. har brukt me de her sensoran ca 7 lappa + 1 uke i garasjen.. kjempe fint me "ny" bil.. skulle bare beholdt imprezaen min:)

Skrevet

e det mange lambda sonder på den her? 2 stk? får mener å ha sett en på downpipen. så kan jo være den som har tatt kveld?

eller e æ helt på jorde?forskjell på diagnosesonde å reglersonde?? håper på raskt svar hos nån bmw kjennera:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...