Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har en 99 BMW e39 523ia som fusker når den blir varm..

Den funker helt fint helt til tempraturnivået når det den skal..da går den ikke ordentlig, å har funnet ut at den ikke går på 4 sylinder.. men kan kjøre normalt på landeveien..har skiftet plugger, rengjort alle hull, skiftet coil på 4 sylinder..er rimelig frustrert siden det bare er dager siden jeg kjøpte den.den har vært slik siden rett etter vi startet turen hjem.. noen som kan hjelpe meg?

Posted

Vet ikke åssen bilen din fjusker men har vært borti samme feil på en annen bmw da var det gummien som står er mellom coil og plugg. Plugg hette disse får du løse hos bmw

:shock:

Posted

Har bytta coil. Har prøvd å bytte om coil ledningan men fortsatt fjusking på 4 sylinder.

Kan det være bensinfiltere? Eller at det er stempel eventuelt nå pakninger eller noe?

Posted

Den e litt svartere enn de andre.. men ikke nå voldsomt.. har hatt den inn i dag, dem finner bare ut at det e lambdaen, men den e erstatta me luresensora på tårnstaget pga effektanlegg. Kan det være at en har tatt kveld at det e derfor den fjusker?

Nån som vet kor man kan kjøpe nye?

Posted
Den e litt svartere enn de andre.. men ikke nå voldsomt.. har hatt den inn i dag, dem finner bare ut at det e lambdaen, men den e erstatta me luresensora på tårnstaget pga effektanlegg. Kan det være at en har tatt kveld at det e derfor den fjusker?

Nån som vet kor man kan kjøpe nye?

hatt den inn? fått feilkoder fra diagnose? blir jo tullete å skifte sensorer (kam,veiv) for å feilsøke.. ca 1200 kr stk her hjemme i norge..

Posted
Den e litt svartere enn de andre.. men ikke nå voldsomt.. har hatt den inn i dag, dem finner bare ut at det e lambdaen, men den e erstatta me luresensora på tårnstaget pga effektanlegg. Kan det være at en har tatt kveld at det e derfor den fjusker?

Nån som vet kor man kan kjøpe nye?

hatt den inn? fått feilkoder fra diagnose? blir jo tullete å skifte sensorer (kam,veiv) for å feilsøke.. ca 1200 kr stk her hjemme i norge..

har hatt den inn å de prøvde å lese av feilkoder.. men eneste som kommer er lambda feil.. men har ikke det! dette pga effektanlegget, er satt på luresensorer istedenfor.. dette har funket knirkefritt i 2 år ifølge selger.. er ikke nå bmw forhandler her oppe hvor jeg bor. nærmeste bmw forhandler er 6 timer unna.. så feilsøking er vell eneste utvei..

Posted
feilsøking er jo vell og bra men kan jo fort bli dyrt da hvis du skal bytte deler til den blir som normal..

men defekt kamsensor kan skape liknende trøbbel.. greie priser her....: http://www.4wheelsautoparts.com

originale deler er viktig spes på sensorer..

de her sensoran e det siste æ prøver å feilsøke på egenhånd vist du mener det høres ut som det:)

ellers får man bare bite i det sure eple å ta sæ en roadtrip!

har handla bil hos en vanskelig selger som ikke svarer på mellinger engang, å nekter å gi noen form for kompensasjon.. har brukt me de her sensoran ca 7 lappa + 1 uke i garasjen.. kjempe fint me "ny" bil.. skulle bare beholdt imprezaen min:)

Posted

e det mange lambda sonder på den her? 2 stk? får mener å ha sett en på downpipen. så kan jo være den som har tatt kveld?

eller e æ helt på jorde?forskjell på diagnosesonde å reglersonde?? håper på raskt svar hos nån bmw kjennera:)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...