klonk Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Heisann, jeg håper noen på forumet her kan hjelpe meg. Jeg bor i midtøsten, og har kjøpt meg en flott BMW 740i her, som jeg har lyst å ta med meg hjem til sommeren. Den har kun gått 78.000km, så den er virkelig flott, og verdt å ta vare på. Den er importert fra Japan (tror jeg) til Bahrain, der jeg nå eier den. Men så stusser jeg da på om den kan importeres til Norge i det hele tatt. Hva slags dokumentasjon kreves av biltilsynet. Må jeg ha egne typegodkjenningspapirer på den? Jeg tror selv at det er en europaversjon, da den har rattet på venstre side. I Japan så er det status å ha en dyr europeisk bil med rattet på venstre side... men jeg er ikke 100% sikker. Er det noen som kan hjelpe meg med å dekode VIN nummeret? WBAGG81090DF89789 Takk for hjelp
GSS Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Delelista har en linje som sier japanversjon, uten at jeg vet hva det innebærer. Jeg sender over hele lista til deg på PM. Ser forøvrig ut som en kjempefin bil! Hot climate versjon er det også, med varmeseter ser jeg. Sikkert kjekt i midtøsten
klonk Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 haha, ja varmesetene er ikke mye brukt her nede ihvertfall. Men jeg har testet de og varmeapparatet og det fungerer Er veldig spent på hva avgiftene kan koste på denne bilen. Men får ta ett steg av gangen. Finne ut av dokumentasjonskrav først. Bilen er jo hvit, og har svart interiør. Har selv vært ganske anti-hvit tidligere, men det er faktisk en flott bil i hvitt. Og litt uvanlig. Det sitter 20" felger på den, og den har 245 foran, og 275 bak. Går som ett tog på skinner. Her nede bruker den 1,2 liter per mil, og det er ikke verst med trafikkmengden her. Men bensin koster 1,5 kr per liter her da... Jeg må bytte ut radiomodul, og panelet i midtkonsollen for å få noen glede av det i Norge. Frekvensbåndet er ganske lavt på vogna..., og ingen RDS.
hao Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Har vel ingen betydning for deg men legger ut linken allikevel. Ser at bilen din er produsert i Dingolfin. http://www.autopower.se/modellguiden/vin_ec.asp
klonk Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 All info er god info Nå vet jeg ihvertfall at vogna er japan-versjon. Takk til GSS. Så da spørs det hva slags dokumenter jeg må ha på vogna. Har sendt en epost til vegvesenet. Men mistenker at jeg får like bra eller bedre hjelp her
hao Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og ... odkjenning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå