Johanzn Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Skrevet Juni 23, 2012 Sprø farger på toppdekselet! satser på at de matcher noe annet på bilen? Her er det kun sprø farger, ingen sammenheng med resten av bilen
Johanzn Skrevet Juni 25, 2012 Forfatter Skrevet Juni 25, 2012 Hatt en liten økt til i dag, måtte måle meg frem med ohmmeter til hver kontakt til motoren da jeg ikke merket ledningene da jeg tok motoren ut:P Fikk koblet det meste, så tok da å monterte kompressoren også Ting som gjenstår: - 3" Eksos fra turbo til bakre eksos - Lage braketter til intercooler og oljekjøler - Montere alt av rørgater, intercooler, oljekjøler - Teststart med samme oppsett jeg hadde tidligere, hvis alt går smuud så blir det å bytte dyser, koble om fra gamle coiler til LS1 - Mapping!
bjornar-a Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 morro :-)men hvordan har du planer om og lgge eksosen fra turbo? svinge ned og rett under grenrør med en gang? bare tenker på varmen. hadde det ikke vært bedre og hatt turboen den andre veien? altså ikke noe eksos forran motoren
JulianS Skrevet Juni 25, 2012 Skrevet Juni 25, 2012 trudde du hadde sentrifugalpresse jeg, hvordan tenker du momentkurven blir med dette oppsettet?
Johanzn Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 morro :-)men hvordan har du planer om og lgge eksosen fra turbo? svinge ned og rett under grenrør med en gang? bare tenker på varmen. hadde det ikke vært bedre og hatt turboen den andre veien? altså ikke noe eksos forran motoren Kommer til å svinge den rett under med en gang som du nevner. Har egentlig ikke tenkt no serlig på hvilken vei jeg skulle ha den, bare falt meg at sånn skal den stå!
Johanzn Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Skrevet Juni 26, 2012 trudde du hadde sentrifugalpresse jeg, hvordan tenker du momentkurven blir med dette oppsettet? Åssen kan du tru det? har jo lagt ut flere bilder av kompressoren og skrevet at jeg har DASC kit Tror nok kurven blir ganske rå, ladet 0,5-06 tidlig i registeret, så med turbo som mater gjennom denne samtidig har jeg fort 1 bar før den er på 2500rpm ;D
Johanzn Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Skrevet Juni 27, 2012 Hvis dere ser på forrige bildet, under kompressoren så sitter det en vakumboks eller hva det nå enn er noen som vet om man trenger denne uansett? Og ang innkjøring av bilen, er så mange kjerringråd ute å vandrer om åssen man skal gjøre dette, men hva er egentlig fasiten?
M|Fjeld Skrevet Juni 28, 2012 Skrevet Juni 28, 2012 Og ang innkjøring av bilen, er så mange kjerringråd ute å vandrer om åssen man skal gjøre dette, men hva er egentlig fasiten? Kjør motoren hardt, ikke la den stå på tomgang eller gå på lave turtall. Dette er en "kritisk" fase hvor stempel, ringer og sylinder skal tilpasse seg. Gjorde dette med en m20 som jeg satt sammen for en 2 år siden, funket gull med denne innkjøringen inntil bunnpanna sprakk og motoren takket for seg Kjører samme prosedyre med mopeder og RC-biler, full gass!
Morty999 Skrevet Juni 28, 2012 Skrevet Juni 28, 2012 Og ang innkjøring av bilen, er så mange kjerringråd ute å vandrer om åssen man skal gjøre dette, men hva er egentlig fasiten? Kjør motoren hardt, ikke la den stå på tomgang eller gå på lave turtall. Dette er en "kritisk" fase hvor stempel, ringer og sylinder skal tilpasse seg. Gjorde dette med en m20 som jeg satt sammen for en 2 år siden, funket gull med denne innkjøringen inntil bunnpanna sprakk og motoren takket for seg Kjører samme prosedyre med mopeder og RC-biler, full gass! fjeld... kjøre hardt ja. men la den kjøle seg ned mellom hvert drag. ved første oppstart så star opp, luft vannsystemet og la den få driftstemp, så bytter du olje før du kjører. så kan du presse motoren godt. men siden du ikke veit om bensin og tenning er så ville jeg ikke tyna den helt uten att du veit hvordan ting er... men en bra ting er å la den få jobbe maks. men også la den få kjøle seg ned igjen i mellom belastningene. en kveld med sånn kjøring og alt er i orden
M|Fjeld Skrevet Juni 28, 2012 Skrevet Juni 28, 2012 Selvfølgelig, må la den få hvile mellom hvert drag Men hadde jo rett da, er bare "litt" dårlig på å forklare ting
ZhilleN Skrevet Juni 28, 2012 Skrevet Juni 28, 2012 Her må det følges med! fikk lyst til og bygge om min til turbo også nå
Gravstein Skrevet Juni 28, 2012 Skrevet Juni 28, 2012 Innkjøring er ganske kritisk å skjer i løpet av de første mila, la motoren gå lett og ikke bruk alt for mye turtall 5000rpm er nok. Å bruk motor brems mye, da sliter en til stempel ringene rett i forhold til sylinderene Hvilken olje skall du bruke ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå