Gå til innhold

318is Turbo - Filmsnutt fra E30Meet S.18 ;)

Anbefalte innlegg

• Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Den orginale 318is diffen røyk så får vel sette inn en til og ryke den også :P

[ Bilde ]

Har en 328 bakstilling som må overhales før montering så setter inn en 318is diff til bare for å ha bil litt framover ;)

Har ikke en sånn felg til overs?

Skrevet
Den orginale 318is diffen røyk så får vel sette inn en til og ryke den også :P

[ Bilde ]

Har en 328 bakstilling som må overhales før montering så setter inn en 318is diff til bare for å ha bil litt framover ;)

Har ikke en sånn felg til overs?

Nei desverre, har kun de som sitter på bilen :/ men skal kjøpe meg nye i løpet av vintern så kan du sikkert kjøpe alle fire for noen kroner ;)

• 3 weeks later...
Skrevet

Tenkte jeg skulle lufte kompressoren for salg da jeg sliter med for høyt ladetrykk og vil heller kjøre kun turbo.. Er dasc kit som dere sikkert har lest tidligere, og det som følger med er:

-Innsugsmanifold

-Eaton M52 kompressor

-Div braketter til kompressoren

-Custom brakett for ekstra løpehjul

-2 Ekstra løpehjul ( den ene har litt dårlig lager, men går fint å kjøre med, blir brukt nesten hver dag )

-Lang reim ( koster rundt 500kr )

For de som vil kjøre dette på orginal hjerne så kan det følge med en bensinregulator så den får nok bensin;) har blitt kjørt med dette siden 2007 og uten problemer. Jeg er usikker på om det er blitt montert i no chip i hjernen jeg har, men om dere har en orginal hjerne fra M42 kan vi gjerne bytte uten tillegg i prisen ;)

Selges til høystbydende over 10 000,-

Legger ut en annonse i salgstråden også ;)

Skrevet

Yessda.. var ute å sparka litt clutch på fredagen også fikk jeg en heftig oljelekkasje som gjorde at grenrøret tok fyr.. Var bare flaks jeg hadde no rester med kjøleveske i bagasjerommet :P når jeg åpna panseret så bare velta røyken ut, så fort da at det var olje OVERALT under panseret, så jeg skrudde av bilen og lot den stå på med vifta og det var da det tok fyr, hadde flamme på en meter over motoren så var bare ren flaks at jeg har bil enda..

Skrevet

Utrolig nok så gikk det veldig bra med ting, utifra det jeg så da, men var på kvelden og mørkt.. Har ikke giddi å tatt meg tid til å titte på den enda, trenger litt motivasjon først :P Men så at alle rillene i oljekjøleren var fulle av olje, så muligens den har sprekt også har det spruta inn i vifta som da har slengt all olja rundt i motorrommet.. Liten kjangs for at det har spruta igjennom vifta fra motorsida da den får mottrykk hele tiden.

Skrevet

så det brant i hele motoren og ikke bare av grenrøret? :-o ja når vifta har spruta rundt er det stor sjans for det :-) men er jo trykk på olja så spruter en del hvis det er hull ett sted mot vifta fra motor og :-) godt det så ut som alt ikke var ødelakt da :-)

Skrevet

Det var dèt som hadde skjedd ja... Jeg så du blei taua bort serru :roll:

(Jeg fant desverre heller ingen som ville være med på kjøp av AN10 slanger..)

Får ikke håpe alt er filler nedi der da :P

Skrevet
så det brant i hele motoren og ikke bare av grenrøret? :-o ja når vifta har spruta rundt er det stor sjans for det :-) men er jo trykk på olja så spruter en del hvis det er hull ett sted mot vifta fra motor og :-) godt det så ut som alt ikke var ødelakt da :-)

Brant kun av grenrøret og bleia på turboen ;)

Skrevet
Det var dèt som hadde skjedd ja... Jeg så du blei taua bort serru :roll:

(Jeg fant desverre heller ingen som ville være med på kjøp av AN10 slanger..)

Får ikke håpe alt er filler nedi der da :P

Den er grei, får bare kjøpe meg en bunt da :P

Neida, er nok ikke noe som er filler :) bilen gikk helt fint når jeg parkerte den, så tror ikke den fikk noen skader av at nesten all olja var borte..

• 5 weeks later...
Skrevet

Fant ut at oljekjøleren hadde sprekt som jeg trudde, ( fant ut dette for en stund siden men har ikke hatt tid til å vært her inne.. ) så fikk skifta den og bilen gikk som en klokke.. helt til kulda kom :P Visste jo at med det trykket jeg kjørte med ikke ville holde i vinter, men så dum som jeg var så gassa jeg på litt for mye da det var rundt 7 minusgrader og ladetrykket forsvant over 2bar.. måleren min går jo selvfølgelig ikke lenger, men fant ut at når jeg skulle skifte vann etterpå var det olje og eksos i kjølevannet :/ så skal bestille ny pakning nå snart, trenger litt penger først:P så om noen vil kjøpe kompressorkitet så er det bare å fyre løs! trenger penger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...