Johanzn Skrevet November 18, 2012 Forfatter Skrevet November 18, 2012 Hvor mye for komplett kit da, om du har? Som jeg har skrevet i salgstråden så er det høystbydende over 10 000
Johanzn Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Skrevet Januar 23, 2013 Har fått bytta bort kompressorkitet med kim fra kimmit, så han lager plenum til meg tilsvarende det han har laget på sin, bare min er uten gasspjeldrekke, også får jeg med div andre deler så har planer om å hente dette på fredag, da blir det snart liv i bmw'n igjen!
Johanzn Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Skrevet Januar 24, 2013 Da fikk han billig pressekit Det gjorde han, men var jo ingen som var interessert så da bare ble det sånn:) fikk med mye mer deler enn kun plenumet da, så er fornøyd
Johanzn Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Skrevet Februar 12, 2013 Nå har jeg endelig fått begynt å demontere toppen og skifte toppakning Var lekkase på sylinder 1 og 4.. Men når jeg fikk tittet litt nermere viste det seg at dette hadde skjedd: Noen som vet hvorfor stempelringene har laget sånne riper? dette er i sylinder 2 og 3 hvor det ikke var noen lekasje.. var målt til riktig gap på dem da de ble montert.. :/
Johanzn Skrevet Februar 18, 2013 Forfatter Skrevet Februar 18, 2013 Ingen som har noen forslag? Må jeg kun skifte ringer og hone på nytt? Eller er det noe mer?
oddis Skrevet Februar 18, 2013 Skrevet Februar 18, 2013 Vanskelig å gi noen god konklusjon ut fra det bilde. Har du ikke kompresjonslekasje på de sylindrene så er selve tettinga god. Er ripene såpass at du kjenner det med neglen? Nå vet jeg ikke hva slags kostnader du har lagt i motoren, men jeg ville prinsippielt tatt ut stemplene og sett over ringene og målt sylindrene. Alternativt bare smekke på en ny toppakning og følge nøye med på oljeforbruk og sjekke kompresjonen etter litt bruk. Du har ikke montert de aktuelle stemplene feil vei da? Er pil på stemplene.
Johanzn Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Skrevet Februar 19, 2013 kjenner et par av ripene med neglen ja :/ Har borret opp 1mm, cp stempler og råder, ARP i veiv, råder og topp, forsterkede ventiler og fjører.. Hvis det er noe med ringene ( som det mest sannsynlig er da ), vil det være tydelig? Var tanken bare å slenge på en ny pakning, men når jeg så de ripene så vrei det seg litt i magan ja :/ vil helst slippë å demontere dette igjen etter en uke eller to
oddis Skrevet Februar 21, 2013 Skrevet Februar 21, 2013 Har du smidd innmat er det iallefall ingenting å lure - full inspeksjon! Dyrt å rase smidd maskin. Da får man heller bruker 10 timer ekstra i verkstedet, isteden for 10 lapper ekstra..
Johanzn Skrevet April 9, 2013 Forfatter Skrevet April 9, 2013 Har ikke gjort så mye med bilen siden sist da verkstedet har vært ganske opptatt i det siste.. MEN, har kjøpt meg ny bruksbil E92 320i 2008 mod ; ) Med engang det blir litt varmere ute og verkstedet er ledig så blir det å få ut stempla, skifte ringer, hone sylindra og sette det sammen igjen
Morty999 Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 blei ringene tilpasset sylindern da ? om ikke så blir di for store og da blir det slike riper i syl... kan være mager blanding også så stempla er litt deformert på siden. innsugssiden dette?
Johanzn Skrevet April 17, 2013 Forfatter Skrevet April 17, 2013 blei ringene tilpasset sylindern da ? om ikke så blir di for store og da blir det slike riper i syl...kan være mager blanding også så stempla er litt deformert på siden. innsugssiden dette? Forhåpentligvis så ble ringene det, fikk hjelp med den delen.. Bildet er fra eksossiden, men tror ikke den har gått magert, har surna fler plugger enn det er trær i Hedmark..
Johanzn Skrevet April 30, 2013 Forfatter Skrevet April 30, 2013 Fikk tatt ut stempla i dag.. ble ikke så fornøyd med det jeg så.. var flere riper i lagerskålene til rådene:/ mindre og mindre motivasjon for hver dag som går
Johanzn Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Skrevet Mai 7, 2013 Må også skifte stempelringene.. så hvis noen har 85mm ringer til CP stempler så bare å rope ut! Trenger også litt hjelp her, har demontert den bakstillinga jeg kjøpte her inne på forumet, og tilstanden på den var ganske så ræ***a.. Låsemutteren til stikkakslingene som sitter på navet var sveisa fast så var et helvette å få opp, så da røyk jo selvfølgelig gjengene på ytre drivleddet, så spørsmålet mitt er da om stikkakslingene fra en 328 passer sammen med ytre drivledd fra en 318is? for da trenger jeg bare å bytte mansjetten og ikke nytt ledd.. Trenger svar på dette så fort som mulig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå