Gå til innhold

318is Turbo - Filmsnutt fra E30Meet S.18 ;)

Anbefalte innlegg

• Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Detta blir noe utenom det vanlige, og sinnsykt rått! Men hvorfor falt ikke valget på noe større motor når du først skulle til? Ville fått mye mer effekt om du gikk opp til m50b25 osv, vel?

Skrevet
Detta blir noe utenom det vanlige, og sinnsykt rått! Men hvorfor falt ikke valget på noe større motor når du først skulle til? Ville fått mye mer effekt om du gikk opp til m50b25 osv, vel?

Som du sier selv, "detta blir noe utenom det vanlige" Er det som gjør dette mer morsomt synes jeg ; )

Skrevet

Okei, har sendt mail til VAC motorsport om at jeg vil ha stempla i 85mm, så får se hva dem sier.. betalte jo dette for 2 uker siden, men bestilte 84mm, og da måtte det lages fra CP som tok 4 uker pluss sending til dem. Betaler gjerne litt til for at dem skal kansellere det :P

Skrevet
Hvorfor ville du det?

Tja, nå er ikke jeg noen ekspert men..

Etter hva jeg har lest så er det vanlig praksis og borre opp blokka til første overdim ved kjøp av nye stempler..

Dette er vel fordi blokk og stempel skal få kjørt seg inn, borrer man ikke opp så kan det skjære seg..

Skrevet

ovalitet er vel en grunn til å bore opp sylinderer.

veit ikkje i kor stor grad ovalitet det bærer ved 230000 km på en slik motor. men uansett kjekt å få gjort så en veit at ting er på stell:)

har en m42 liggande i delar. om du er interessert. ny overhalt topp. nye lager på veiv og ramme. ingen slitekant i blokk. gått ca 180-190. er egentlig komplett motor minus girkasse. har bare ikkje fått montert på at registeret. gje eit pip om det er ein del du trenger. eg vil ha vekk motoren:)

Skrevet
ovalitet er vel en grunn til å bore opp sylinderer.

veit ikkje i kor stor grad ovalitet det bærer ved 230000 km på en slik motor. men uansett kjekt å få gjort så en veit at ting er på stell:)

har en m42 liggande i delar. om du er interessert. ny overhalt topp. nye lager på veiv og ramme. ingen slitekant i blokk. gått ca 180-190. er egentlig komplett motor minus girkasse. har bare ikkje fått montert på at registeret. gje eit pip om det er ein del du trenger. eg vil ha vekk motoren:)

Tusen takk, skal ha det i bakhodet ;)

Skrevet
Hvorfor ville du det?

Etter hva jeg har lest så er det vanlig praksis og borre opp blokka til første overdim ved kjøp av nye stempler..

Trur du leser litt mye jeg ;)

Skrevet
Hvorfor ville du det?

Trur du leser litt mye jeg ;)

Jeg blanda.. Mente det med at blokka kan være oval som det ble referert til lenger oppi her ;)

Skrevet

alltid kontrollmåle og se etter loddrette merker men på en km over 200 er det vel litt ovalt og greit og borre litt opp og få alt til å være 100. så er det ikke der det butter.;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...