Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1101999.jpeg

1102000.jpeg

Bytta til meg denna bilen nå, noen som veit noe om den?

Fikk høre att motorviagra eller no hadde bygd motor, sku vist ha benka 530hk og 660nm en gang i tia! m50b25 smidde stempel, H råder. og tror det sitter no halveis data sprut greier på? t70 turbo

fint m5 skinn intriør, m5 diff skal det være som følger med(sveisa den som sitter på nå) og noen felgene

Topp pakninga er ryki, noen som har noen fine teknikker da det gjelder å sette register kjeden på rett plass igjen? hadde vært nize! :D har ennå ikke begynt å skru på den pga masse kurs fortiden.

Fikk beskjed fra han jeg bytta med at det skulle orginal topp pakning inn igjen? bestilt det men gidder ikke å sette den om den ikke tåler en driit!'

Og fikk høre fra noen andre at jeg burde trøkk teste toppen samt bytte ventilstyringer og plane, Nødvendig?

Tenkte jeg kunne spørre her, for det er vell noen som burde kunne litt om bimmer på detta forumet ser det ut som! hehe

Aldri eid en bmw og heller aldri skrudd på en bmw, Volvo b230 blokka er mye mye enklere! :)

Skrevet

Toppen ble bytta på den en gang. Da ble heller ikke kammene flyttet over så den har nok ikke like mye effekt lengere.. Var snakker om på 350-tallet da jeg snakket med motorviagra sist.

Skrevet

Det er ikke sikkert du trenger å plane, men du må sjekke at toppen er slett.

Har en kompis som nettopp har byttet pakning.. der var toppen 0,35 mm skjev på det meste :o Maks som gikk ant å plane på den var 0,4 mm.

Skrevet
lurer på om det er den som gikk i batenfjorden? hørte at den hadde ventil ras ? mener det...

Henta den i molde, eller litt uttafor molde. fikk høre att topp pakninga hadde ryki har ny ligganes nu :)

Skrevet
Toppen ble bytta på den en gang. Da ble heller ikke kammene flyttet over så den har nok ikke like mye effekt lengere.. Var snakker om på 350-tallet da jeg snakket med motorviagra sist.

Der ser'u! jeg som bytta bort god bilen min i god tro har blitt lurt av en Moldenser!

Men hva må gjøres for og få effekt igjen a? snakk om mye porting, andre kammer samt forbedre forbrennings kammere ell? sitter kina turbo på nå, og det heller satt vell ikke på den gangen da vell! møkk.no!

Skrevet

Den har gått her oppe på Finnsnes og ei lita stund. Men har ingen nyttig info og komme med annet en bare rykter så det lar jeg heller vær.

Skrevet

Da var toppen av!

Og så at ikke alle ventilene på eksos sia var helt fine, så det var ventil ras, ganske groft på sylynder 4 men var tatt på sylynder 5 og 6 også. satt insugs kam på eksos siden også ( noen som veit åsen mann timer den riktig? ) Hadde vært supert om du hadde noen triks til og få gjort det :)

men satt smidde stempel, så helt fine ut.. men ikke pianotråd. Men har en knall god kompis som lager eget verktøy for og frese inn det med blokka i bilen ( EG Performance ) ;) så det blir knall :)

Og er det noen som kan finne en god forklaring på at 4 5 6 var krøka ventiler på? hehe syns det var noe snodig!

Takker for alle svar, knall bra :)

Der igjen kommer gode minner fra volvon. om regreima røyk, sett på ny og tut å kjør! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...