Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jeg i gang med å plukke løs klarlakk, og pusse ned 16" felgene mine! er et fint helvette å pusse ned alle med sandpapir for hånd, men får bare bite det i meg... Satser på å få ferdig felgene i løpet av uken! Blir nesten ferdig med pussing i dag, grunner felgene i morgen, og begynner på malingen på fredag og fordeler det utover helgen.... :D

har virkelig troen på at dette blir bra!

bildeopplastingen er totalt klikket, så får ikke lagt ut bilder enda -.-

• Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

grunnet 30 grader og sol i bergen, blir arbeidet litt utsatt :P må nyte været mens en kan!

Skrevet

i dag grunnes felgene, og bilder kommer mest sannsynlig ut i kveld!

Har også fikset dørlåsen på førersiden, og fått på dørpanelet! :D

soltaket er jeg ikke kommet lengre med,,, har laget spørsmåltråd på forumet, men tydeligvis ingen som vet hvordan jeg skrur det av når det står i "luftescoop" stilling... får prøve meg litt fram og vente på svar!

Reiser en tur til oslo igjen på fredag med bimmen, så da kan jo vi møtes "The Ironic", om du er hjemme :)

Skrevet

Da fyrer jeg ut litt bilder! Er DRITT lei av felgene nå, men må jo bare holde løpet :P tror ikke det blir helt like bra som jeg hadde planlagt, men allt er bedre enn sånn det var før... får eventuellt sende de på sandblåsing og lakke de på nytt om det blir jævlig...

Tingen er at sølvfargen jeg har kjøpt var litt for mørk, så jeg lurer på om jeg lakker hele felgen svart, og kun har sølvfargen som er inni "hullene" i felgen... så hele kanten rundt også blir svart!

Vasket og nesten klar felg:

cj3ud1lb3wseupryvm7g.jpg

Smakebit på oksideringen under klarlakken!

ser7wat8tsuv79hl9phi.jpg

Pusset ned med 120 papir!

dzeql5y1p59pjsviot3b.jpg

Felger og rot i stuen -.- :P

m6jwwd7jan4orea73mk0.jpg

begynt å maskere!

75evtovs38jkshil5bxi.jpg

Grunning!

lynia6qpfzvoxuyle5vr.jpg

Og The Ironic; jeg gir en lyd når vi er i oslo jeg! skal en tur innom gatebil også, så det blir bra :P hehe! satser allt på at bilen ikke blir grinete etter en langtur!

Skrevet

Da var felgene tilnærmet ferdig :D synest det ble veldig bra! 2 strøk med alu-grunning og 3 strøk med felglakk :D Satser på å få sendt felgene på balansering i morgen, for så å ta av de gamle hjulene -> bytte håndbrekkskoene og klossene bak... PM om noen vil kjøpe de ferdige felgene! :D vurderes solgt!

Før maskeringen ble tatt vekk;

x667hvqfhs0alqel2hg5.jpg

Ferdig resultat minus litt finpuss :D

zflpb6u3qfkpxn6sb4v9.jpg

Skrevet

sorry The Ironic! blir ikke tur med bimmen denne helgen heller, men kansje i neste uke eller noe! glemte å si ifra :( ...

grunnen er at jeg ikke fikk noen til å være med (alle på ferie ++) og at i dag når jeg satt på nye hjulene så kom ristingen i rattet i fart rundt 75 + tilbake.... nybalanserte hjul og allt, men fortsatt... men disse hjulene er mer gummi og gir mer belastning på stagene i bilen og er sikkert derfor ristingen kom igjen... ble tipset av en på forumet at det er casterstagene som må byttes, og det må jeg bare satse på! kjører ikke langt før det er fikset!

har byttet klikkestag v.framme og bremseklosser og håndbremssko og monteringssett både høyre og venstre bak også!

baller på seg mer og mer med ting jeg må få fikset, men må jo bare holde gassen i bånn å fikse det! så mye jeg har brukt nå så må ting være på stell før eu-kontroll!

slenger ut et bilde av hvor bra det ble me felgene! :D fornøyd!

ioni71bmsfd3j150inbk.jpg

Skrevet

har fått god respons på tråden min om risting i rattet og nå heller det mot at jeg muligens burde hatt sentraliseringsringer til felgene mine, og at det er det som er problemet! skal sjekke opp i det i løpet av uken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...