Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir vel litt krasj uansett, så lenge det ikke er rødt eller oransje.. Jeg ville hatt rødt :) Dumt å ha en ANALOG klokke som virker skiller seg ut og ser veldig pimpa ut med blått lys :P

• Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ja du har et poeng... men vill helst ikke ha orginallyset... i såfall heller kjøpe meg en helt rød pære eller noe... vil den skal være litt mer spesiell enn bare uten streker :P må legges litt merke til! men god plan å ikke bryte lyskoden i bilen... får ikke skiftet farge på allt uansett, så jeg får gjerne ta å kjøre på med rødt lys der hvor det skal være lys :) det summe er da at subben er det blått lys inni kassen, med plexiglass foran.... :P

Skrevet

Da har jeg tatt meg noen timer til å fikse sammen fronthøyttalerene, og jeg begynte med bassene nede med beina. De nye høyttalerene kunne ikke monteres på baksiden av plasten slik som de gamle pga. da ville membranet kommet borti plasten, så jeg lagen en litt fancy løsning på det!

Ferdig utskjærte aluminiumsplater til høyttalerene!

pyip2v2nms5jxada0nux.jpg

Ferdig utskjærte høyttaler paneler

tcwk0s4i1053cmagifrs.jpg

Ca, slik det blir... eneste som gjenstår er å feste disse platene til plasten med pop-nagler og fugelim! :D

rnp3vlut8zfsemij271g.jpg

Hva synest dere om løsningen? :D

Skrevet

Ikke for å være gledesdreper, man gjør ting slik man ønsker selv - men det måtte da vært bedre å ha aluplatene på baksiden?? :P Eller enda bedre, å hatt tykkere alu-plate eller mdf-plate inni hullene i karosseriet bak sparkepanelene, så det blir helt tett der da du skrur i høyttalerne. :) Jeg er visst kun den ene som svarer her, så det er leit at du hele tiden får råd om forandringer av meg.. Men personlig synes jeg det der så skikkelig busemekket ut, uten å ha noen form for effektiv virkning. Ikke ta dette som negativitet, men som konstruktiv kritikk! Hadde jeg ikke vært interessert i prosjektet ditt, hadde jeg ikke svart ;) Følger med videre!

Skrevet

ja er visst bare du som følger med her! :P hehe... greit å ha i hvertfall EN som følger da!

det du sier med alu på baksiden skjønte jeg ikke helt,, men dette var den løsningen jeg fant ut var nesten det eneste som funker pga. plasten sin utforming og plassmangelen i hullet i karosseriet... ser litt jallamekk ut, men i og med at det er helt nede med beina vil man se det fra et litt annet perspektiv, så jeg tror det kommer til å se greit ut når allt er montert...

er ikke noe effektiv virkning i det, men jeg måtte feste høyttaleren på utsiden av plasten for at det skulle passe, så det ble bare sånn :) det blir også helt tett mellom framsiden av høyttaleren og baksiden på denne måten, så kommer ikke til å ha negativ virkning på lyd i hvertfall!

satser på det blir bra.. blir den løsningen som blir i en tid framover i hvertfall :P mye arbeid med det...

og det er bare til å gi kritikk ! :D som sakt er jeg glad for at du følger prosjektet, og kritikk er bare bra :D

Skrevet

Her har du hvertfall mal som du kan bruke etterhvert, til å lage plater i karosseriet bak sparkepanel for å få det helt tett :)

Dette er for 6,5", men det er jo kun å endre størrelsen på hullet.

vqpy581bt0sg4rofbnod.jpg

6vm4qobklel2spd3evjk.jpg

Og et bilde av mine 6,5", bare for å illustrere med tanke på plass.

84isc4ygzypg9qeto659.jpg

Det eneste du trenger å gjøre da er å feste platene på innsiden av karosseriet med en skrue og litt tec-7, og ha på et skikkelig lag med tec-7 på baksiden av sparkepanelet rundt hullet til høyttaleren. Når du da monterer sparkedekselet vil du få en fin pakning mellom sparkepanel og platen du har montert, og etter du skrur fast høyttaleren igjen (med skruer som går gjennom sparkepanelet OG platen du har montert) blir dette klemt sammen og blir HELT tett.

Klin også på noen firkanter med Dynamat eller annen lydisolasjon på alt av karosseri bak sparkepanel ;)

Så har du fått en liten DIY til du kommer så langt :)

Skrevet

ja ser ut som en god løsning det der :D jeg får se etterhvert... men nå blir det sveising og rustfjerning i gulvet som er førsteprioritert ! Satser på å få gjort en del i morgen! er en eller annen lekkasje som renner ned i gulvet på førersiden jeg må finne ut av også... ingen synlige lekkasjer, så aner ikke hvor det kommer fra foreløpig... tror det er fra døren i og med at den ikke har dørpanel atm.

takk for en god mal! får se hvor fornøyd jeg blir med den løsningen jeg har, men hvis ikke kommer jeg t å gå for denne :)

Skrevet

er bilde av gulvet på en av de første postene... har ikke vaske gulvet, men har hatt gulvteppet ute og vasket det! :)

Skrevet

I dag har jeg fiklet en del med thermostaten og litt annet plukk uten å ha kommet så veldig langt... tenkte jeg skulle få thermostaten og det helt opp å gå før jeg kjører bilen til garasjen og begynner på rust.

det jeg støtte på var:

*viften starter med en gang motoren starter

*luftet ut lenge, men bare fortsatte å komme bobler

utålmodig som jeg er brukte jeg gamle pakningen, så det lekker littegrann rundt thermostathuset, men jeg har bestillt ny pakning... tenkte bare å prøve!

ser også innpå koed at det står jeg bør skifte til plastik thermostathus, men det kan jeg ikke skjønne... det må jo være mye dårligere å ha det enn aluminium?

brukte biltema thermostat... noen erfaring om de duger??

så har jeg også problemer med å få grøftelysene til å lyse... har skiftet pære. er det noe vanlige feil som gjør at de ikke virker? :)

Skrevet

da har jeg fikset thermostaten, og det så ut til at det gikk fint etter en lang prøvetur med varme i varmeapperatet og temperaturmåleren pekende stabilt 80 grader opp!

men SELVFØLGELIG gikk ikke det helt smertefritt... for da jeg parkerte bilen og åpnet panseret, så var lufteskruen knekt nedi hullet og det sto å puttret vann ut fra hullet!!!! -.- må få tak i en ny skrue...

en annen ting jeg merket etter prøveturen er at diffen lekker littegrann olje..

er det noe grei måte å fikse det på uten å skru fra hverandre hele diffen?

fortsetter å leve i håpet om at bilen en gang skal bli strøken :D

Skrevet

Typisk plass for e34 me rust der! I gulvet å kanalen, har kappa ut halve gulvet framme på begge sider, å sveise oppigjen alle 4 jekkefesta;) En helvettes jobb, men det blei meget bra!

Fekk du fjerna det oransjelyset andre plassa enn i klokka? har lyst til det eg og.. men eg tenker at eg vil ha samme farge i klokka som resten av instrumentet :) , men alt går vel so han sa;)

Skrevet

nei har ikke begynt å fikle med speedometeret enda... tror det er relativt vanskelig å få vekk all den oransje plasten der, men er jo verdt et forsøk :D

det gulvet kommer til å bli kooooosejobb ja! hehe! skal begynne på helvette i helgen mest sannsynlig. men her ser det ut som det kun er gulvet jeg trenger å sveise påresten av stålet er det mye igjen av, så jeg kjører på med tørr tectyl og sink og det som må til :P

Skrevet

Er ikke dette gamlebilen til ibocan92 her på forumet (tror jeg han het?) Gikk tidligere ved Lillestrøm-området vel? Holdt faktisk på å kjøpe denne selv i oktober-tider. Ser nå at jeg er glad jeg ikke gjorde det. Du skal ha for pågangsmotet. Håper det blir bra etterhvert. Får følge litt med her da :)

Skrevet

se der ja! det visste jeg ikke :P

er ikke såååå mye å gjøre.. bilen ble ikke kjøpt som en strøken bil, men heller som prosjekt.. har funnet en del småjallamekk her og der som har ført til elektriske feil og slikt..

blir bra dette etterhvert! takker til alle som følger :D greit å få innspill fra flere sider!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...