ibocan92 Skrevet Mars 6, 2012 Skrevet Mars 6, 2012 Er ikke dette gamlebilen til ibocan92 her på forumet (tror jeg han het?) Gikk tidligere ved Lillestrøm-området vel? Holdt faktisk på å kjøpe denne selv i oktober-tider. Ser nå at jeg er glad jeg ikke gjorde det. Du skal ha for pågangsmotet. Håper det blir bra etterhvert. Får følge litt med her da stemmer det:) hadde det ikke hvert for at 2 liter ikke holdt meg så hadde jeg hatt den enda:P kjører 535i nå. meget skipt med rust, har mye rust på høyre kanal osv på 535en:( jeg har prøvd det med klokka på e36. satt inn blå pære og fjernet oransje dritten ble ganske fint faktisk. men nå som jeg har kjørekomputer osv så er ALT oransj så di tankene er dødt for meg:P
AHellem Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Skrevet Mars 6, 2012 ja det er ikke akkurat en racerbil, men den går jo greit nok nok til å legge den fint brei på tørr asfalt i hvertfall! klokken får jeg se ann ... må få inn igjen gulvteppet før jeg begynner å tenke på instrumenter, deksler og plastikk! blir nok en konge bil dette her! men ibocan92; vet du hva det er som feiler grøftelysene? de har ikke virket siden jeg fikk bilen...
ibocan92 Skrevet Mars 6, 2012 Skrevet Mars 6, 2012 ja det er ikke akkurat en racerbil, men den går jo greit nok nok til å legge den fint brei på tørr asfalt i hvertfall! klokken får jeg se ann ... må få inn igjen gulvteppet før jeg begynner å tenke på instrumenter, deksler og plastikk! blir nok en konge bil dette her! men ibocan92; vet du hva det er som feiler grøftelysene? de har ikke virket siden jeg fikk bilen... dem virket under mitt eie. har du kjekket om pærene er ok? og sikringer?
AHellem Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Skrevet Mars 6, 2012 byttet pærene... faktisk ikke sjekket sikringen enda haha! men hva er det på tysk da.... er det den der nebel*****? ikke lenge siden jeg sjekket alle sikringene, men kan jo hende den er røket etter allt ledningskrøllet... Lurte bare på om det kunne være noe mer graverende feil, og om du hadde hatt problemet før om de virket for deg så er det sikkert ikke vanskelig å få de t å virke nå!
AHellem Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Skrevet Mars 6, 2012 takker og bukker! skal holde dere intressert
TheIronic Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 Må si jeg gleder meg til å se resultatet, følger med gjevnlig her! Og kanskje jeg stjeler noen idéer til min egen e34
ibocan92 Skrevet Mars 7, 2012 Skrevet Mars 7, 2012 byttet pærene... faktisk ikke sjekket sikringen enda haha! men hva er det på tysk da.... er det den der nebel*****? ikke lenge siden jeg sjekket alle sikringene, men kan jo hende den er røket etter allt ledningskrøllet... Lurte bare på om det kunne være noe mer graverende feil, og om du hadde hatt problemet før om de virket for deg så er det sikkert ikke vanskelig å få de t å virke nå! Du burde skjekke alle sikringer på fører side under panseret. Løser det ikke så kjekk ledningen til grøfte lyktene. Kom også på at jeg hadde kobla om lysbrytern slik at bryter kan stå på konstant men lysa lyser kunn når du har vridd nøkla om du kjønner hva jeg mener;) men det har ikke noe med grøfte lys brytern å gjøre. Har ikke rørt bak bryter til tåkelys
AHellem Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Skrevet Mars 7, 2012 finner nok ut av det! er elektriker så burde vel strrengt talt ikke være alt for vanskelig hehe.. skal ha en god økt med skruing i helgen, så da kommer det bilder og update! og til "The Ironic"; bare til å stjele ideer om du finner noe lurt er derfor jeg skriver prosjekt! leser mye på prosjekter selv og er jo beste måten å lære om bilen synest jeg! Gleder meg som en unge til den er helt ferdig! selvom det alltid kommer til å være NOE
AHellem Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Skrevet Mars 8, 2012 Da har jeg hatt meg noen små timer uti bilen for å få fikset litt småting. Har byttet dørlåsekasse på førersiden, skjøtet ferdig alle ledninger med brudd, fått liv i grøftelysene og satt på ny lufteskrue på radiatoren (den forrige knakk etter prøveturen etter thermostatbyttet,,, taler ikke bli skrudd av og på evig de der nei ) men så er det to ting jeg ikke finner ut av... det ene er; hvorfor sentrallåsen på førerdøren bare slår inn og ut og inn og ut av og til, og ikke låser førerdøren, mens de andre dørene fungerer? får rett og slett ikke låst førerdøren... har ikke manuell låsestav på innsiden heller. Noen som har vert borti dette? andre tingen er 3 ledninger som kommer i samme bunten som de orginale høyttalerledningene bak spilleren som jeg ikke vet hva er til? og har noen en oversikt over fargekoding og hva som er hva ellers bak stereoen? (bilde lengre nede) Denne skruen MÅ av hvis du skal ha dørlåsekassen inn hel... Det er det noen andre som ikke har skjønt før meg, så den gamle låsekassen var plasten knakt av for å få den inni... ikke ledd å se at den kan skrues løs! Nye låsekassen på plass Lufteskruen som knakk av Fikset ledningshelvette! 8 ledninger! ikke verdens fineste løsning men det gjør nytten og vel så det! De tre ledningene jeg ikke vet hva går til :S
ibocan92 Skrevet Mars 9, 2012 Skrevet Mars 9, 2012 de lufte skruene av plast er noe dritt fy faen:P fikk samme problem på en 318i jeg hadde. kosta mye til å bare være en liten plast møkka skrue:S glad min 535i har jern skrue til lufting:D hva har du gjort med teppe? tatt ut og vaska ellerno`? kunne tenkt å gjøre det på bilen min også, mye dritt som støvsugern ikke kommer til med setene på se:P
AHellem Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Skrevet Mars 9, 2012 teppene er tatt ut og har høytrykkspylt de! tar litt tid å tørke, men de ble ganske mye reinere! betalte bare 27kr for skruen jeg var ikke så gale...
ibocan92 Skrevet Mars 10, 2012 Skrevet Mars 10, 2012 teppene er tatt ut og har høytrykkspylt de! tar litt tid å tørke, men de ble ganske mye reinere!betalte bare 27kr for skruen jeg var ikke så gale... Åå?? Husker jeg ga 60-70kr. Tror det var hos thorshow ellerno:p Da blir det teppe vask på bilen min da varmen er litt mer enn kalde 5 grader:p
AHellem Skrevet Mars 10, 2012 Forfatter Skrevet Mars 10, 2012 har GSbildeler 10 min hjemmefra, der jeg kjøpte min! når du skal ta av teppet så må du satse på å skjære det av et par stedet framme.. det er lagt under hele dashbordet, så det er enten kniven eller timer med demontering
AHellem Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Skrevet Mars 11, 2012 Da var det jobbet litt til på bilen! Tok bilen inn i garasjen og begynte på rusten i går og kom godt i gang... er å komme i gang som er det verste med det arbeidet fant en del rusthull og fikk kappet ut en bit av gulvet som var helt ødelagt, og de andre småhullene bare sliper jeg rein og sveiser litt og kjører på med litt sikaflex! Det skal ikke bli fint og flott, det skal bli tett og sterkt og funksjonellt! Her er noe bilder sålangt i prosessen!: Hull på førersiden. Skal sveises igjen og så skal det sveises på en plate fra gamle sveiseflensen opp på siden hvor du ser det er rustet og kappet av. Passasjersiden med ferdig kappet hull og plate. Her skal det også en plate på skrå opp på siden for å isolere innsiden av bilen med kanalen der hvor det er kappet av rust. Godbilen hos doktormannen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå