Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis av meg har samme problemet med sin 520.. Passasjer døra vil ikkje låse seg og avogtil "henger låsen seg opp" på fører sida.. Han snakkte om en styreenhet i døra eller noko slikt :) kan høyre me na ;)

• Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

dårlig med uptate i påsken... dette på grunn av at jeg er begynt med oppussing av soverommet, og har mye arbeid der. satser på å komme i gang med bimmen neste uke igjen ! :D

Skrevet

Det varmer i hjertet "TheIronic" :D hehe... beklager lite updates den siste uken +... har vert mye som har skjedd,,, pusset opp soverommet og så har damen vert uheldig å krasjet bruksbilen min :(

så nå er BMW'en bruksbil OG prosjekt, men det funker jo fint det og!

Har kjøpt inn litt deler i det siste da;

*hanskerom

*hjørnelist til fangeren foran

*nye skilter

*bagasjerom innredning

*nye lamper på siden v/baksetene

*nytt strøkent baksete (vel og merke i stoff, men skal trekkes om med tiden)

*en sentrallåsmotor

..... og tror det var det!

MEN nå til det viktige! har litt smålyder og slike ting jeg vil få fikset opp i nå som jeg bruker bilen hver dag.. Diffen har lekket litt olje, men er nå stoppet å lekke. Det ser jeg på som dårlig tegn og tenkte derfor å skifte diff oljen fortest mulig!

Hvilken diffolje anbefaler folk? og hvilken type passer til denne bilen?

De lydene jeg snakker om høres ut som kommer fra understellet foran på venstre side, og oppstår når jeg kjører opp på fartsdumper i lav fart og kjører i veihull osv... er en slik "klonkelyd".

en annen lyd oppstår når jeg gasser litt på på veldig lavt turtall (rundt 1000-1200 rpm).. da kommer det en svak raslelyd, som jeg ikke liker! men aner ikke hva det kan være!

siste lyden er kun når jeg kjører sakte, og spesiellt om jeg slurer på clutchen og svinger mye (eks. lukeparkering) da kommer det en "hvinende" lyd som jeg også må finne ut av!

Dette begynner jeg som smått å putle med i dag, og satser på å få hele innredningen inn i bilen til helgen :D

Masse update på vei her nå! legger kansje ut noe bilder i kveld av de nye (brukte) delene!

Fint om noen har noe tips til småproblemene mine!

Skrevet

dårlig servoreim er det jeg har tenkt også, men har ikke sjekket nermere opp i det!

update i morgen!!!! gjort mye denne helgen :D

Skrevet

MYE har skjedd med prosjektet for tiden..

*har kjøpt en del smådeler

*nye felger

*fått inn nesten all innredningen

*innredet bagasjerommet

*satt opp midlertidig stereo

*hatt bilen på bukken og tatt en personlig EU-kontroll

*Byttet diffolje og fikset lekkasje

*nye strøkne tøyseter bak

kommer ikke på mer i farten....

Hva jeg kom fram til etter helvettesturen på bukken var at jeg må bytte og fikse:

*paralellstag

*bærearm på passasjersiden

*festestag på begge sider til stab-staget

*feste opp eksosen skikkelig, og tette liten lekkasje på midtre lyddemper, eventuellt skifte den ut.

*Bytte tårnlager og helst også støtdempere og fjærer bak

*nakkestøtte branketter og nakkestøtter på plass

Har funnet ut at KOED er billigste stedet jeg kan få disse delene, så jeg skal kjøpe meg en feit og god pakke derfra med litt knask... Må få gjort greiene fort også pga. jeg bruker bilen hver dag nå.

Når de driftsviktige tingene er gjort kjører jeg i gang med all "kantrusten" som er rundtom... er gjort DÅRLIG forarbeid før lakkeringen av denne bilen!

legger ut noen bilder av framgangen også! kommer flere bilder i uken også! :D

De jævlige gamle tøysetene som nå er byttet ut!

7o5zp26lw1vna9wy7908.jpg

Bagasjerommet begynner å komme på stell og midlertidig godstemning på plass!

oun2xgacripkhubndktf.jpg

Dempertårn som IKKE ser bra ut

jv4p5wcv1njkip301u2q.jpg

Nakkestøttebrankettene

kaliwntr8vzm2bcm8nmu.jpg

Nye felgene med sommerdekk!

t6lpxqcji15xd1cvxslq.jpg

Nye interiørlykter bak

p3mobn1utfe7xnzt2fli.jpg

Ser ikke fantastisk ut, men skal jobbes med!

o2d0mdc09ixolnjpqtzp.jpg

Skrevet

Da var paralellstag, styrestag til begge sider, stabstagpinner, tårnlager bak, og bærearm ene siden foran bestillt fra koed.no... Finner ikke bedre priser enn der! 1900kr for allt!

gleder meg til det kommer :o

Skrevet

var lite respons her for tiden! , men jeg kjører på med mer bilder... denne gang av mitt nye interiør! :D

synest det ble konge bra!

70xc1la9k77ryodu6iqp.jpg

7jwrncpnlgmwxglicq3e.jpg

7ea0qsjl89cn6ahxnhab.jpg

Skrevet

bytte i bussratt er nok uaktuellt :P hehe men har tenkt på å bytte det ut med orginalt bmw ratt :)

setene framme er grått skinn, men fortsatt noe drit... skal prøve å freshe de litt opp så de ser noenlunne ut inntil jeg får fikset skikkelige seter !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...