gallay Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Hei folkens. Det var en god del med emner om LMM: bytte og rens. Jeg har prøvd å ta sensoren av, men etter mye tid under panseret samtidig med mye banning, skrudd jeg sammen luftfilterboksen og ga opp. I samme slengen ville jeg rense luftfilteret. Etter jeg hadde åpnet lokken som er ovenpå fant jeg en rundt luftfilter(?). Det satt f*** meg for godt for å være et luftfilter . Hvordan skal man ha av det? Tok noen bilder for å vise om hvordan luftfilterboksen ser ut, Her er det et bilde av det som jeg antar LMM sensor er, i hvert fall ligner på denne når man tar av den fete røren. (kontakten til venstre) Så da er det LMM sensor og luftfilter som skal renses, om noen hadde giddet og forklare meg fremgangsmåten ville jeg være takknemlig! Samtidig som panserlåset virker ganske dårlig, når jeg trekker den så ikke alltid jeg får denne like lett. Kan noen se hva som er galt, og hva som kan være løsningen?! PS: Her er det som skal brukes til rens av LMM sensoren. CRC Air Sensor Clean. Kostet meg rundt 89kr på mekonomen. Takker på forhånd alle som gidder å hjelpe en student med sin første bil( Please erfarne bileiere ikke mass for mye , alt som ikke er lært opp skal læres )
Thomas83 Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Hei Prøv denne du http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/10/29 Mvh Thomas
gallay Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Skrevet Februar 13, 2012 HeiPrøv denne du http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/10/29 Mvh Thomas Hjertelig takk du Skal se om jeg får det til i løpet av i morgen.
gallay Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Skrevet Februar 13, 2012 spray godt med 5-56 på panserlåsen du... ????? Når jeg drar på panser håndtaket( den dingsen som åpner panseret) så vil den ikke åpne den, så tror nok ikke det må sprayes
gullsakar Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 spray godt med 5-56 på panserlåsen du... ????? Når jeg drar på panser håndtaket( den dingsen som åpner panseret) så vil den ikke åpne den, så tror nok ikke det må sprayes my bad trodde det var kroken på bildet som var treg.. da er det vel vaieren som må strammes/smøres ville jeg tippet..
gallay Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 spray godt med 5-56 på panserlåsen du... ????? Når jeg drar på panser håndtaket( den dingsen som åpner panseret) så vil den ikke åpne den, så tror nok ikke det må sprayes my bad trodde det var kroken på bildet som var treg.. da er det vel vaieren som må strammes/smøres ville jeg tippet.. Det var det jeg tenkte på, men er det mulig å etterstramme denne?
gullsakar Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 skulle jo tro det uten at jeg har gjort det.. se om du kan følge vaieren fra kroken og videre.. eller fra andre siden.. men kan jo være litt demontering må til..
a4driver Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Du må av med lmm for å få av filter. Og kjøp ny lmm hvis du har problem med den. Bare da kan du være sikker på at den er i orden... Hvis du velger å rense, finnes det en egen Air Sensor Clean fra CRC. Mekonomen har denne.
gallay Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 skulle jo tro det uten at jeg har gjort det.. se om du kan følge vaieren fra kroken og videre.. eller fra andre siden.. men kan jo være litt demontering må til.. Det ville jeg tro,
gallay Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 Du må av med lmm for å få av filter. Og kjøp ny lmm hvis du har problem med den. Bare da kan du være sikker på at den er i orden... Hvis du velger å rense, finnes det en egen Air Sensor Clean fra CRC. Mekonomen har denne. Jahhh, det var det jeg egentlig lurte på. Lmm sitter koblet til luftfilterboksen, Så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan ta den av, uten å skade enten luftfilter eller selve sensoren. Det er noen bolter som lmm sensor sitter på, lurer på om det er bare å skru den opp, slik at jeg får løsnet hele greia. Hmm, vi får se hvordan dette ender
a4driver Skrevet Februar 15, 2012 Skrevet Februar 15, 2012 Lmm løsner du med den slangeklemma som går på innsugsstussen mot lmm, samt kontakta må av. Deretter skrur du av de 2 boltene som holder luftfilterboksen. Da får du av denne.
gallay Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Skrevet Februar 15, 2012 Lmm løsner du med den slangeklemma som går på innsugsstussen mot lmm, samt kontakta må av. Deretter skrur du av de 2 boltene som holder luftfilterboksen. Da får du av denne. Slangeklemmen har jeg fått av, men da hengt hele boksen på den kontakten som du ser på øverste bilder. Er redd i å ødelegge den, det må jo finnes en eller annen måte å gjøre det på.
a4driver Skrevet Februar 15, 2012 Skrevet Februar 15, 2012 Kontakten må klemmes inn på hver side og taes av. Du vil se at den har en låsemeknisme hvis du ser næremere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå