Gå til innhold

Luftmassemåler og panserlås e46 316(facelift)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens.

Det var en god del med emner om LMM: bytte og rens. Jeg har prøvd å ta sensoren av, men etter mye tid under panseret samtidig med mye banning, skrudd jeg sammen luftfilterboksen og ga opp.

I samme slengen ville jeg rense luftfilteret. Etter jeg hadde åpnet lokken som er ovenpå fant jeg en rundt luftfilter(?). Det satt f*** meg for godt for å være et luftfilter :lol: . Hvordan skal man ha av det?

Tok noen bilder for å vise om hvordan luftfilterboksen ser ut,

9vacvzmetqjwyqxa69fq.jpg

p93ii0vqh3hzsjpr3tk9.jpg

Her er det et bilde av det som jeg antar LMM sensor er, i hvert fall ligner på denne når man tar av den fete røren. (kontakten til venstre)

q62d3utvcldw7omtacio.jpg

Så da er det LMM sensor og luftfilter som skal renses, om noen hadde giddet og forklare meg fremgangsmåten ville jeg være takknemlig! :applause:

Samtidig som panserlåset virker ganske dårlig, når jeg trekker den så ikke alltid jeg får denne like lett. Kan noen se hva som er galt, og hva som kan være løsningen?!

cmnbm8haj7d72ybjtr9g.jpg

zv6ejvdqlc26mhp4ol8w.jpg

hnj3114ue0f5zwgimdj6.jpg

69m1653x15qa5aqvzqcs.jpg

PS: Her er det som skal brukes til rens av LMM sensoren. CRC Air Sensor Clean. Kostet meg rundt 89kr på mekonomen.

1kz3jpj7lqoz3asxx0w7.jpg

Takker på forhånd alle som gidder å hjelpe en student med sin første bil( Please erfarne bileiere ikke mass for mye :roll::lol: , alt som ikke er lært opp skal læres :D )

Skrevet
spray godt med 5-56 på panserlåsen du...:)

????? :lol: Når jeg drar på panser håndtaket( den dingsen som åpner panseret) så vil den ikke åpne den, så tror nok ikke det må sprayes :cry:

Skrevet

????? :lol: Når jeg drar på panser håndtaket( den dingsen som åpner panseret) så vil den ikke åpne den, så tror nok ikke det må sprayes :cry:

my bad #-o

trodde det var kroken på bildet som var treg..

da er det vel vaieren som må strammes/smøres ville jeg tippet..

Skrevet

my bad #-o

trodde det var kroken på bildet som var treg..

da er det vel vaieren som må strammes/smøres ville jeg tippet..

Det var det jeg tenkte på, men er det mulig å etterstramme denne?

Skrevet

skulle jo tro det uten at jeg har gjort det.. se om du kan følge vaieren fra kroken og videre.. eller fra andre siden.. men kan jo være litt demontering må til..

Skrevet

Du må av med lmm for å få av filter. Og kjøp ny lmm hvis du har problem med den. Bare da kan du være sikker på at den er i orden... Hvis du velger å rense, finnes det en egen Air Sensor Clean fra CRC. Mekonomen har denne.

Skrevet
skulle jo tro det uten at jeg har gjort det.. se om du kan følge vaieren fra kroken og videre.. eller fra andre siden.. men kan jo være litt demontering må til..

Det ville jeg tro, :lol:

Skrevet
Du må av med lmm for å få av filter. Og kjøp ny lmm hvis du har problem med den. Bare da kan du være sikker på at den er i orden... Hvis du velger å rense, finnes det en egen Air Sensor Clean fra CRC. Mekonomen har denne.

Jahhh, det var det jeg egentlig lurte på. Lmm sitter koblet til luftfilterboksen, Så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan ta den av, uten å skade enten luftfilter eller selve sensoren. Det er noen bolter som lmm sensor sitter på, lurer på om det er bare å skru den opp, slik at jeg får løsnet hele greia.

Hmm, vi får se hvordan dette ender :twisted:

Skrevet

Lmm løsner du med den slangeklemma som går på innsugsstussen mot lmm, samt kontakta må av. Deretter skrur du av de 2 boltene som holder luftfilterboksen. Da får du av denne.

Skrevet
Lmm løsner du med den slangeklemma som går på innsugsstussen mot lmm, samt kontakta må av. Deretter skrur du av de 2 boltene som holder luftfilterboksen. Da får du av denne.

Slangeklemmen har jeg fått av, men da hengt hele boksen på den kontakten som du ser på øverste bilder. Er redd i å ødelegge den, det må jo finnes en eller annen måte å gjøre det på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...