carburetion Skrevet Februar 11, 2012 Share Skrevet Februar 11, 2012 Hei Har problemer med varmen og lufta i kupeen. 1987 e32 740 med aircondition Eit problem er at det kun blåser kald luft i dei hola som er rett ved cd spilleren, og dei som er ut mot dørene, og den som ligg oppå dasjbordet i midten. når eg vrir på full varme så forsvinn luft trykket i dei og kjenner at det blåser litt men det er kald luft. skrur eg på kaldt på bryteren så blåser det luft sånn som det skal. Det er varm luft med vinduet, med beina og ute med dørene. Har også eit rart problem med vifta. når eg har på full guffe på vifta så stopper den etter ei stund, den begynner å blåse etter ei stund etter den har stoppa. når eg har på auto så driv den å jager litt heile tida. eg har nesten alltid vifte bryteren på full fordi den blåser ikkje alltid sterkt. men av og til så blåser den masse og eg må skru ned. Er det eit elektrisk eller er det vatn som er problem? Har mest tru på at det er eit spjeld som ikkje opner, fordi det er så mangen stygge motorar som ligg under dasj bordet.. høyre da driv å summe av dei men ikkje veit eg om dei virke som dei skal. Hadde våre kjekt med ein teikning av alle kanalane med motorane. Takkar for svar mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 11, 2012 Share Skrevet Februar 11, 2012 Er friskluft ved dysene som blir styrt av den midterste spaken. So vil du ikkje ha friskluft, skrur du av lufta der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F10 Skrevet Februar 11, 2012 Share Skrevet Februar 11, 2012 Spjeldene og kranene styres av elektriske servoer. På min e32 ('87 735i - uten klima) var det en elektrisk feil (kontaktproblemer??) som gjorde at servoen gikk bare en vei - en gang i blandt. Det var mye plast som knakk. Fikk aldri helt orden på dysene i midten, så den satte jeg på varmt om vinteren og koblet ut servoen. Justerte med en ståltråd gjennom dysene - varmt eller kaldt. Trangt - ut med radioen. Kan være at det også er en feil på kontrollpanelet med defekte kontaktpunkter. Prøv å følge ledningene. Prøv i første omgang med kontaktspray. Ellers kan du gå over loddepunketene med en loddebolt (mini). Kan være riss i loddingene og da får du periodiske feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2012 Spjeldene og kranene styres av elektriske servoer. På min e32 ('87 735i - uten klima) var det en elektrisk feil (kontaktproblemer??) som gjorde at servoen gikk bare en vei - en gang i blandt. Det var mye plast som knakk. Fikk aldri helt orden på dysene i midten, så den satte jeg på varmt om vinteren og koblet ut servoen. Justerte med en ståltråd gjennom dysene - varmt eller kaldt. Trangt - ut med radioen.Kan være at det også er en feil på kontrollpanelet med defekte kontaktpunkter. Prøv å følge ledningene. Prøv i første omgang med kontaktspray. Ellers kan du gå over loddepunketene med en loddebolt (mini). Kan være riss i loddingene og da får du periodiske feil. Interiøret i bilen er i fra ein e32 1993 740 trur eg.. forrige eigar som har montert pga airbag og air condition. veit ikkje om varmeregisteret er likt på 87 og 93 mod? Det er knekt noken sånne elektro servo fester her og.. begge to øverst med cd spilleren. tenkte eg sku lima dei fast når alt er i orden med lufta. Kva spjeld opna du når du fekk varm luft? har tatt vekk dei to elektriske motorane som ligg nermast cd-spilleren (ein på høgre sida og ein på venstre) som skubber på eit stag. har prøvd å tukla med dei staga manuelt. har funne ut at dei styre kald luft gjennom strømming. men når eg tar staget andre vei så forsvinn luft trykket men det blåser svakt kaldt.. nesten som eg stenger litt igjen lufta. - er det eit spjeld før desse spjelda? eit som opner for radiatoren? Det er så forb mangen sånne elektriske motorar over alt baki der.. har funne ca 6 stk ikkje veit eg ka dei styre Kontrollpanelet er det feil med heilt sikkert. skal ta ut og smelte faenskape. Er sikkert denna som øydelegge alt.. men hadde våre kjekt å visst ka spjeld eg må opna for å få varm luft ut til hola i dasjbordet. (dyser?) Den eine elektriske motoren på venstre sida øverst stoppa å gå rundt når eg tok ut kontrollpanelet. testa den elektriske kontakten til motoren på høgre sida på den venstre motoren, men då gjekk armen sånn som den står på høgre sida.. har sikkert tulla til heile innstillinga til motoren. Går da an å nullstilla disse motorane? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F10 Skrevet Februar 11, 2012 Share Skrevet Februar 11, 2012 Det er 12 år siden jeg hadde bilen så jeg husker ikke helt hvordan det så ut. Prøvde også å lime, men de knakk igjen med en gang da jeg ikke fikk orden på styringa - servoen gikk bare en vei. Det finnes "høggere" nedover på kontinentet som har en del slike deler. Gjør et søk der på et komplett anlegg. Uansett tror jeg det lønner seg å demontere alt og måle motstander for å teste servoene. Når du vet hvilke servoer som styrer hva, kan du montere brytere/releer og styre dem manuelt. Amerikanske forum hadde mye stoff om e32 den tden jeg hadde e32. E32- manuell - er faktisk den bilen jeg oftest drømmer om. Det var den ultimate trekkbilen for campingvogn. F10 520dA er også veldig fin, men på en helt annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå