Gå til innhold

Jan Magnus E30 M-Tech2 Turbo.


jan magnus
 Share

Anbefalte innlegg

mulig den kommer til å holde tett etter varmkjøring, men jeg har lite tro på at å overspenne studsa skal løse dette problemet..

Er en grunn for at man skal bruke oppgitt moment, og når ting er riktig holder jo det for masse effekt.

Når det lekker på tomgang er det noe annet som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai. Men da legger jeg frem følgende, og da vil jeg ha konkrete svar og svar fra dere som har erfaring fra dette eller VET hva dere prater om siden jeg ikke kan dette og jeg stoler ganske mye på kompetansen dette forumet har å stille med : Jeg har vært i kontakt med han jeg kjøpte motoren av. Og han gjentar " motoren har fått frest inn ringer hos en fyr som heter jahrman (som visstnok skal være ganske flink. ) Han har gitt beskjed om at org strekkbolter skal brukes sammen med oringer og org toppakning. Dette var helt essensielt for å få dette til å funke.

Er det helt på jordet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde eg ha meldt meg ut for lengst

Om du drar en strekk bolt eller enn stud bolt med samme moment så sitter jo bitene akkurat like godt sammen. *Fordelen med en stud bolt er at du belaster ikke gjengene i blokka på samme måte når du strammer til.

Grunnen til at man går vekk ifra std strekkbolter og over på feks ARP er fordi man ønsker at toppen skal holde seg på plass med selv med høyere sylindertrykk enn det som er originalt. (en std bolt er ofte 10.9 mens bla ARP er vassere)

Men det er ikke av den grunn noen vits å klemme toppen ned til så pakning og bolter blir deformert pga at man trekker boltene for mye :)

har du sjekket om du får følerblad i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv av med toppen på min m20b25 turbo for en måneds tid siden, å monterte ny pakning å har vel kjørt 1000-1500km nå uten problem, stramma til ARP boltene mine først 30nm, venta 15 min, stramma 60nm, venta 15 min å stramma 105nm. Dette på grunn av jeg har hørt så mange forskjellige nm med ARP bolter, å 105 var sånn cirka en mellomting. Å jeg har brukt bra med ARP fett på studsa. Funker fint å er tett det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og godt nytt år folkens.

etter litt pause har jeg tatt meg råd til å kjøpe eksosdeler i rustfritt som jeg i dag har fått bygget nesten ferdig.

rustfritt er dyrt men håper på at dette vil vare lenge og ikke minst at det gir en god klang .

om det er noen som har tips til bakpotte som jeg kan bruke så tar jeg imot tips da jeg er litt usikker på hva og hvor jeg skal kjøpe. lydpotta må ha 2x2,5" inngang og må og ha doble utganger.

har for anledningen lånt meg kappsag til å sage stålrør slik at alle skjøter blir rette og fine.

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

mangler et par 45grader bøyer så er eksosen klar.

vil selve sveisen ruste her ? lurt å grunne litt over sveisene kanskje ?

Ja du må grunne sveisen, ellers ruster det der, må tigge med syrefast hvis det skal være 100% :)'

Ser veldig bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv av med toppen på min m20b25 turbo for en måneds tid siden, å monterte ny pakning å har vel kjørt 1000-1500km nå uten problem, stramma til ARP boltene mine først 30nm, venta 15 min, stramma 60nm, venta 15 min å stramma 105nm. Dette på grunn av jeg har hørt så mange forskjellige nm med ARP bolter, å 105 var sånn cirka en mellomting. Å jeg har brukt bra med ARP fett på studsa. Funker fint å er tett det! :)

Det som er vktig å ta med i betraktning er at jeg har pianotråd i blokka. Har du det ? Uansett så har jeg tatt meg en turtil garasjen i dga og og funnet ut følgende:

Bare for å se om det hadde mye og si så prøvde jeg på nytt å stramme til arp boltene med fett. Og her kommer min lille sjokkopplevelse

GUL tusj på toppen = posisjon på gult merke på mutter , med fett fikk jeg dratt til en halv omdreining ekstra . Dette tilsvarte 0.5mm mere press nedover mot pakning. Om jeg da bruker 105 -120nm istede for 90 nm så vil nok kanskje dette se lyst ut. Hva tror dere ?

e8y8uhet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...