Gå til innhold

Feil på radio (antenne forsterker defekt?)

Anbefalte innlegg

Hei.

Min kone har en 2006 520dA hvor radioen sluttet å virke over natten (skjedde sommeren 2010). Dvs - den ene dagen hadde vi alle stasjoner og bra lyd, dagen etter var det meste bare borte. Vi kan under veldig gunstige forhold få inn en stasjon eller to, men de kommer og går ettersom vi svinger der veien fører oss.

Var innom Jæger i Bergen hvor bilen ble kjøpt og da snakket de om at det var en antenneforsterker som hadde feilet (tror det var det de sa den gangen), og de skulle ha ca 8 000 for å fikse dette, av dette kostet utstyret ca 6000 om jeg ikke husker feil. Vi ble egentlig bare provosert fordi vi kan kjøpe et helt kurant HiFi anlegg for denne prisen. På Jæger sa de at dette var en veldig vanlig feil, og utfra vår beskrivelse av problemet kunne de diagnostisere dette direkte over disk uten å sjekke bilen. I våre øyne en kjent svakhet som man ikke skal betale en 1/2 månedslønn for å få fikset.

Er det noen som kjenner til denne type feil og som kan fortelle meg hvilken del som må byttes slik at jeg selv kan bestille denne delen hos feks denne: http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... c_systems/

Ethvert svar (dog noelunde seriøst) vil bli mottatt med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - her ble det ikke fiklet i det hele tatt.

Lot bilen stå ute en natt (den står normalt i garasjen) og trodde noen drittunger hadde vært borti antennen og køddet, men fant ikke spor av det heller.

Er dette vanskelig å bytte og hva bytter jeg hvor?

Jeg er en teknisk fyr som fikser det meste selv bare jeg vet hva som skal hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...