Gå til innhold

E30 325i koker , lufting av kjølesystem

e30_joakim
 Share

Anbefalte innlegg

Hei !

Som tråden sier så koker e30en min ... har byttet toppakning , vannpumpe , termostat og reg reim .

den kokte før jeg byttet å , har byttet viskosekobling , hjelper ikke .... blir heller ikke varmt inni bilen

har tatt ut motoren når jeg byttet dette ,samtidig så byttet jeg clutch .

men vannslangene var jeg nøye med , og de passer jo kun et sted , så mener jeg har satt dem riktig ..

noen som kan hjelpe meg med dette ?? har også prøvd uten termostat , til ingen nytte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan toppen være sprekt? Er det varme i cupen? Er du sikker på slangene på varmregisteret er riktig?

De passer kunn et sted :(

men har jeg fått ut av lufta ? skrur jeg opp lufte skruen så kommer det masse damp :(

Feil! Kan enkelt ta feil av slangene på varmeregisteret. Uansett ikke domt å dobbeltsjekke.

Har du kobla feil kommer ingen varme inni bilen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slangen bakpå toppen skal til den nederste på varmeregister

Takk :)

Skal prøve å få lufta den i dag, sliter med at det lekker ut av vannpumpa selvom pakningen og pumpa er ny .... så har kjøpt tykkere pakkning så skla få prøvd det , også lufta kjølesystemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm

nå vet ikke jeg hvor mye det lekker fra pumpa, men at det lekker akkurat der er lite heldig med tanke på luft. Jeg tipper det er en feil i støpen på vannpumpa. Typisk hvis det er uorginal greie.

dette er en uorginal greie :P !

får prøve med tykkere pakkning senere først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikkje ha på for mykje heller, reingjer skikkeleg også skrur du til så du får litt motstand i boltene. Venter i 20 min så skrur du skikkeleg til, etter det venter du i 20 min til også prøver du å starte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...