zandzpider Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Heisann, bilen har stått stille over vinteren men har kjørt den et par dager nå. Når jeg kjører i feks 70 og bremser veldig svakt så rister det endel i rattet. Om jeg bremser hardere så merkes ikke dette. Årsak / Fiks på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MattiX Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Kan høres ut som du har kast i bremseskivene din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zandzpider Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2012 Og det er ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 At bremsene har blitt kjørt veldig varme og dermed blitt kjølt ned med vann kan føre til kast i skivene. Det vil si at skivene dine har blitt litt skeive, og dette fører til risting i rattet. Er skivene foran mest sannsynlig siden det påvirker rattet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zandzpider Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2012 men det er kun ved svak bremsing. det blir så å si vekk når jeg bremser hardere / normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Ja, det er ved svak bremsing du merker ratt ristingen best, fordi da presser ikke klossene hardt nok i skivene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer740 Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Det trenger ikke være kast i skivene, kan ha oppstått om du har hatt bilen stående en god stund uten å bevege på den, da blir det et punkt på skivene hvor de har reagert mot bremseklossen. Det du kan gjøre er å foreta etpar kraftige nedbremsinger fra rundt 80 - 90 og se om vibrasjonen blir borte etter det. Kan også være lurt om du feks vintrerlagrer bilen, å bare flytte på den etpar centimeter annenhver måned eller noe slikt for å unngå at du får sånne problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBroFlow Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 I tilegg til ting nevnt over kan det være rustbelegg på skivene også!! Enten litt overflaterust som gå bort ved et par kraftige nedbremsinger som nevnt over. Eller så er det "gravrust" som da ikke går bort, da er alternativene og enten kjøpe nye skiver(anbefales), eller dreie ned de gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Jeg hadde samme problem på en E36, og prøvde jeg å slite ut skivene slik at de skulle bli rette, men det hjalp nesten ingenting. Byttet skiver og klosser, og da var det løst. Men kan selvfølgelig være noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 for å enkelt sjekke kast i skivene jekk opp bilen, ta av dekket og spinn på bremseskiven.. spinner den fritt rundt er det ikke kast.. dette selvfølgelig hvis ikke skivene er fullstendig rustet.. jeg har akkurat samme symptomer og kast i skivene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zandzpider Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2012 Byttet bremseskiver foran, nå er alt 100% igjen! =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Februar 18, 2012 Share Skrevet Februar 18, 2012 Hehe, samme på min e34. min bror sa det var skivene stemte vist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå