venture2076 Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Motoren koker. Vanndamp fra panseret. Kommer kald luft fra varme anlegget. Rødt på temp måler Fyllte på fullt med kjølevæske i dag tidlig. Hva er galt. Har 330XIAT --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015511,10.626915 Sent from my iPhone using Tapatalk
Thundercoil Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Kan være mye rart det! * Luft i systemet * Vannpumpe * Multireim * motorvifte/radiatorvifte osv osv. Hvis du ikke mekker og feilsøker og sånt selv, er det sikkert greit å få den på verksted! Motoren trenger sikkert ikke koke mer enn en gang eller to før toppen kan bli skjev.
gullsakar Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 vanndamp tilsier vel lekkasje skulle logikken bestemme.. sjekka ekspansjonstanken? de kan sprekke.. men da står jo spruten... du sier du fylte kjøleveske så jeg holder en knapp på en lekkasje.. under panseret og leite... forøvrig en grisefin motor du har så som tundercunt sier finn løsningen før den koker igjen og toppen slår seg...
bjalle Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Er ganske vanlig at plasten i thermostathuset sprekker der slangene er tredd på,eller øvre inntak på radiator.Bruker som regel å svikte på disse stedene først,spesiellt hvis du har overfyllt med kjølevæske.
venture2076 Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 Helte på kjølevæske idag morges fordi jeg sliter med kald luft og så varm luft i kupeen og det irriterer meg Overfylte sikkert så ekspansjonstanken sprakk for når jeg etterfylte for en time siden rant det rett igjennom. Viking veihjelp neste. Faen heller. Ok, men hva f... er galt med varmen i kupeen når dette fikses? --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015660,10.626859 Sent from my iPhone using Tapatalk
bjalle Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Problem med varmen kan være så mye men thermostat og vannpumpe ville jeg sjekket og byttet først,koster ikke så mye og må jo byttes før eller siden likevel.
gullsakar Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Helte på kjølevæske idag morges fordi jeg sliter med kald luft og så varm luft i kupeen og det irriterer meg Overfylte sikkert så ekspansjonstanken sprakk for når jeg etterfylte for en time siden rant det rett igjennom. Viking veihjelp neste. Faen heller. Ok, men hva f... er galt med varmen i kupeen når dette fikses? --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.015660,10.626859 Sent from my iPhone using Tapatalk ok tenkte du fylte fordi motoren ble varm og det manglet veske.. men ok.. er enig med bjalle her.. hvis du gjør det selv er det jo ikke dumt å sjekke reimene også ..
venture2076 Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Skrevet Februar 16, 2012 Byttet kjølevæsketank og en plastslange, samt viskosekobling hos Autopower. Ikke helt overbevist på at det løser varmeproblemet inne i kupè. Vi får se.
gullsakar Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 da vil sikkert flest foreslå termostaten som neste steg.. de kjipe er jo da å måtte tømme, fylle og lufte om igjen..
venture2076 Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Skrevet Februar 16, 2012 Men hvis tempmåler viser "riktig" altså rett opp/klokka 12. Er termostaten da gåen? Sent from my iPhone using Tapatalk
gullsakar Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 nei den burde jo ikke være det da.. kan ikke være så enkelt som luft i systemet da...? altså før den kokte når tanken sprakk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå