Jørgen-A Skrevet November 4, 2012 Forfatter Share Skrevet November 4, 2012 Ja det er helt latterlig att praksisen er så forskjellig runt om. Jeg kommer ikke til og gi meg på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dud3s0n Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 mitt svar fra bt tenkte og prøve meg med 745 manifold nett og turbo til og begynne med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet November 4, 2012 Forfatter Share Skrevet November 4, 2012 tja. det er et foreløbig svar ser jeg. i morgen kommer telefonen min til og gå varm=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dud3s0n Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 tja. det er et foreløbig svar ser jeg. i morgen kommer telefonen min til og gå varm=) jepp... men har fått tips om å skrive ut forskjellig fra ETK. hvor gjør jeg dette ? Jo0nny reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 http://www.realoem.com/bmw/ kan være en god start Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet November 4, 2012 Forfatter Share Skrevet November 4, 2012 evt etkn til gs. Det svaret dit så fo greit ut mtp sylkustest da. slipper du det er det mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Her får du bare purre Jørgen, henvise de til personer i SFOOR som har godkjent mange av turbobyggene (overlading) i det siste. Ditt karosseri skal jo følge praksisen med fritak siden den er før katalysator. FTE og Steven her inne har jo fått godkjent sine E30r med M20 turbo og M50 kompressor uten syklustest de/det siste året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Fte sin ble godkjent med org styring. Og chip. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet November 4, 2012 Forfatter Share Skrevet November 4, 2012 ja og stensheim sin blir og godkjent når han får slanka den nokk. med datasprut til og med. Dette skal jeg ikke gi meg på før jeg har ett vognkort med turbo godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Ja, og det skal ikke gå, katkrav eller ikke. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 mitt svar fra bt[ Bilde ] tenkte og prøve meg med 745 manifold nett og turbo til og begynne med Det han inndirekte sier her er vel at du bare kan glemme ombyggingen?? BMW har jo ikke gitt ut slike dokumenter på 10-15år?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dud3s0n Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 hehe, tja. innlegg fra "pedi" på tråden min: Var vel ikke akkurat et avslag du fikk dette, selv om det ikke direkte var akkurat en bursdagsselskapinvitasjon på et rosa kort...Veien å gå må vel være å ta utskrift fra ETK som viser de forskjellige komponentene som er kun på M5 3.8. Så lage en liste som ramser opp og samtidig henviser til de spesifikke delene. Få BMW Norge evnt forhandler til å bekrefte denne liste skriftlig - samt å dokumentere/bekrefte motorytelse i M5en... På den måte har du iallefall dokumentasjon opp til 340 hk.... så blir vel og prøve noe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet November 5, 2012 Forfatter Share Skrevet November 5, 2012 har snakket med bt i hele dag. dette virker håpløst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Har du snakka med bakkevig i sfoor også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Da har jeg fått svar fra bt og vet ikke helt hva jeg skal tro.. Jeg nevnte ikke noe om motorstyring i søknaden, men det står i svaret att datasprut ikke er mulig på biler registrert etter 31.12.88 min er regg 12.05.88 så den kan mao godkjennes med datasprut. MEN, nedom på arket står det att ved turbokonvertering må full syklustest gjenomføres... For min del så skal jeg kjøre org motorstyring. Hva tror dere som har litt peil på dette? Mener dem att syklus test må skje uansett motorstyring eller mener dem det bare ved bruk av datasprut? Og hvorfor i all hverden er ikke praksisen lik runt om?! Jeg må forholde meg til kristiansund sier dem. Men har jeg ikke rett til og vise bilen min på hvilken trafikkstasjon som helst? Er det katalysator på din bil orginalt? Litt på tynn is her, men jeg mener det kan være grunnen. På biler uten kat, så var det aldri gjort noen syklustest orginalt heller, og skulle vel derfor ikke ha behov for annet enn co måling.. Jeg gjorde kun co måling på min m535i turbo (autronic) hos mr gundersen, men det er jo mange år siden nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå