Gå til innhold

Godkjenne e34 med turbo!

Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Her får du bare purre Jørgen, henvise de til personer i SFOOR som har godkjent mange av turbobyggene (overlading) i det siste. Ditt karosseri skal jo følge praksisen med fritak siden den er før katalysator.

FTE og Steven her inne har jo fått godkjent sine E30r med M20 turbo og M50 kompressor uten syklustest de/det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, tja.

innlegg fra "pedi" på tråden min:

Var vel ikke akkurat et avslag du fikk dette, selv om det ikke direkte var akkurat en bursdagsselskapinvitasjon på et rosa kort...

Veien å gå må vel være å ta utskrift fra ETK som viser de forskjellige komponentene som er kun på M5 3.8. Så lage en liste som ramser opp og samtidig henviser til de spesifikke delene. Få BMW Norge evnt forhandler til å bekrefte denne liste skriftlig - samt å dokumentere/bekrefte motorytelse i M5en...

På den måte har du iallefall dokumentasjon opp til 340 hk....

så blir vel og prøve noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar fra bt og vet ikke helt hva jeg skal tro.. Jeg nevnte ikke noe om motorstyring i søknaden, men det står i svaret att datasprut ikke er mulig på biler registrert etter 31.12.88 min er regg 12.05.88 så den kan mao godkjennes med datasprut. MEN, nedom på arket står det att ved turbokonvertering må full syklustest gjenomføres... For min del så skal jeg kjøre org motorstyring. Hva tror dere som har litt peil på dette? Mener dem att syklus test må skje uansett motorstyring eller mener dem det bare ved bruk av datasprut? Og hvorfor i all hverden er ikke praksisen lik runt om?! Jeg må forholde meg til kristiansund sier dem. Men har jeg ikke rett til og vise bilen min på hvilken trafikkstasjon som helst?

Er det katalysator på din bil orginalt?

Litt på tynn is her, men jeg mener det kan være grunnen. På biler uten kat, så var det aldri gjort noen syklustest orginalt heller, og skulle vel derfor ikke ha behov for annet enn co måling.. Jeg gjorde kun co måling på min m535i turbo (autronic) hos mr gundersen, men det er jo mange år siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...