Gå til innhold

Godkjenne e34 med turbo!

Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen din har katalysatorkrav og de mener derfor at du må gi dokumentasjon på utslippene. Slik som problemet har vært tidligere så ville det si en syklustest, noe som setter en effektiv stopper for de fleste turboprosjekt på motorer som ikke orginalt har turbo ( i kjøretøy etter 1988, da det ble påbudt med katalysator.). Men de skriver ikke eksplisitt at du må ha syklustest, kanskje du har flaks.

BT er alltid russisk rullett, spør hva det vil si. Kanskje de ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg skulle godkjent min med turbo burde jeg altså:

- Ha custom eksosanlegg som demper myeee lyd og har E merket katalysator

- Ha chip for å slippe styr om datasprut

- Få mappet den til å ligge på HK / NM grensen og forsøke å få utslipp så lite som mulig. Eventuelt også mappe på E85 / 98 blanding?

- Ha en bil hvor alt ser "bra" ut. Ingen dårlige løsninger. Få alt så strøkent som mulig, for å gi bedre helhetsinntrykk

- Gjøre alt så etter boka som mulig og henvise til paragrafer hvor jeg er innenfor

Kan jo alltids gi det et forsøk når lommeboka tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte søknad om å bygge turbo i en 92-modell m50, og skrev at jeg ville bruke orginal motorstyring slik at jeg slapp syklustest. Fikk til svar at dette var de uenig i og at en syklustest måtte gjennomføres på et uavhengig laboratorium (TUV, DEKRA, etc). Loven sier vel derimot at det ved ombygging skal orginalt utslipp beholdes, og ingenting om at syklustest må gjennomføres, så hvis man klarer å bevise dette enten ved ordbrillianse eller annen magi skal jo det kunne bli godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...