Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem angående en rasle/kaklelyd fra motor. (var visst mer feil med bilen enn jeg trodde :S )

jeg sliter akkurat med samme lyd som de videoene:

http://www.youtube.com/watch?v=m6ZGO4N0 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=tmgDDwK9 ... re=related

Noen som vet om det hjelper å bytte vakuumpumpe? og er det farlig å kjøre rundt med?

Jeg merker at bilen min har en sånn lukt av brent olje rett etter oppstart når den er rett mellom kald og normal driftstemperatur.

jeg burde også nevne at veihusventilasjonen på bilen akkurat er blitt byttet og at toppdekselpakningen også er byttet. pluss at det er blitt byttet over til den nye typen kjedestrammer, så kjedet kjennes temmelig stramt ut når jeg sjekker det etter å ha hatt motor på litt.

jeg vil også nevne at det kommer en klakkelyd fra motor når den blir belastet. fra 1000 rpm til 1500 rpm ca.. kan minne om samme klakking som i de videoene jeg har lagt ved, bare litt raskere.. men når jeg rev'er motor uten å belaste den har den ikke samme lyd, og oppfører seg helt normalt.. men som sagt akkurat lik klunking og klakking på tomgang som i youtube videoene..

Noen som har noen kloke ord og råd å gi meg? da blir jeg veldig glad.

Skrevet

Ja det kan man trygt si! er redd for at vanos har ryki med tanke på den grove murringen ved harde starter.. men når jeg gir gass med giret i fri høres det jo ikke i det heletatt...

og bilen har jo symptomer som de andre bilene vist på youtube.. rare greier..

håper noen kan gjøre meg klokere

Skrevet

Kan climapumpen også forårsake av motoren lager en klakkelyd når den belastes ved start og når man gir mer gass på lavt turtall i litt høyere gir?

Skrevet

Hm så hvis lyden er borte når man har på klima vil det si at det er den pumpa? haha faen ass.. er alt for mye som kan ryke på disse motorene :P

Skrevet

En enkel måte og utelukke støy fra klima, vanpumpe, servo, beltestrammere og dynamo" kan være lager her" er og ta av reimen og starte opp. Da får du utelukket mange problemer på en gang. Clima pumpen lever sitt egent liv når det gjelder og skru seg av/på. Selv når du ikke har på clima er den i bruk ved, defrost/ hurtigere oppvarming++. Så her kan du få klakking uavhengig av om clima er av på.

Hvis det er laggeret eller magnetene på climapumpa trenger du ikke tappe ned gassen eller ta ut selve pumpa.

Ref. clutch/lager

http://www.ebay.com/itm/FOUR-SEASONS-47 ... 0c&vxp=mtr

Skrevet

Bare som et lite tilegg clima pumpen er som kjøleskapet ditt, holder seg kalt selv om motorn ikke går hele tiden. Kan også sammenlignes med en luft kompressor holder på trykket selv om motor ikke går hele tiden.

Holder en knapp på vakuumpumpen helt til den er utelukket.

Skrevet

Oppdatering:

var hos alf lie motor nå.. han sa at den klakkiingen ikke var noe verre enn evt noe som slo inntil motor, plastdeksel eller lignende.. noen som har en formening hvilke deler som kan slå inntil motor når motoren belastes litt?

Skrevet

må ha blitt rævbehandlet denne kjerra stakkars..(før du fikk den) og hvis de på verksted sa det er det jo bare å spørre hva han så da.. ellers var det et teit svar du fikk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...