bberg Skrevet Februar 18, 2012 Share Skrevet Februar 18, 2012 Her er en tråd om mitt lille prosjekt: Bilen er en 98 523IAT som jeg har hatt i snart 2 år. Den var ikke helt strøken da jeg kjøpte den, og etter 2 år og over 50 000 km som arbeidsbil har den ikke blitt noe bedre. Dette er da noe som har plaget meg stadig mer og mer i og med at jeg er blitt meget glad i bilen (på tross av masse plagsomme e39`er feil..) Så for noen uker fikk jeg nok, satt vogna i garasjen og kjøpte en Opel Combo som kan ta seg av fremtidig mishandling. Fra nå av skal Bmw`en få det fredelig på sine gamle dager Litt dårlig med bilder, ettersom dette er en "impuls tråd" grunnet vanskeligheter med å få sove:P Men her er et fra da bilen ble parkert: Planen i første omgang er som følger: - Bytte alt som trengs av slitedeler etc - Ta det som er av rust (bakluke og litt under dørene) - M front og bakfanger - Nye felger - Foilere bilen blank hvit med sort tak ("karbonfiber"), foilere interiør lister i "karbonfiber" - Gi skinnsetene en makeover og rense alle tepper - Senk (ikke bestemt meg hvor lav den skal bli enda, men en god del ned skal den) - Nye lykter med angeleyes Planen var først å kjøre sorte felger med rød "kant", men fant aldri noen jeg ble helt fornøyd med. Så da kom jeg over et sett med GS X-line i 20" her på forumet til en grei pris, endte jeg opp med blank kant. I og med at jeg blir mer og mer fornøyd for hver gang jeg ser dem tror jeg ikke det var så dumt. Dim på dekka har jeg ikke helt bestemt meg for, men heller litt mot 235/30 fremme og 275/30 bak. Noe av det jeg ser mest frem til og samtidig gruer meg til er Folien. Har aldri gjort noe lignende før og er meget spent på hvordan det vil bli. Etter å ha studert en haug videoer og lest forum opp og ned føler jeg meg imidlertidig noenlunde klar og har troen på at det blir bra. Brukte også lang tid på å velge folie, og valget falt til slutt på Oracal 970RA Gloss White. Dette skal etter hva jeg forstår være en helt grei foile med lang holdbarhet. Har også kommet en del smågodt i posten de siste dagene, blandt annet "karbonfiber" nyrer, div emblemer osv etc. Får legge ut mer bilder snart. Tips, ris/ros mottas med takk Mvh Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet Februar 20, 2012 Share Skrevet Februar 20, 2012 Veldig spent på folieringen. Skal du gjøre det selv ? Hva vil det koste deg ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bberg Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2012 Da er vi 2:P Ja skal gjøre det selv, valgte folie over lakk ettersom jeg vært litt fascinert av dette en stund og klør etter å prøve selv. Har som skrevet tidligere studert dette en del på nettet, lest mye tråder ang dette samt pratet med folk som driver med det. Den hvite folien med div andre ting jeg trenger kommer litt over 4k, folie til taket har jeg ikke bestemt meg for hvilken type jeg skal bruke der enda, men blir vel litt penger der også. Mvh Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Hrtes veldig rimelig ut! Om du fr det bra til blir det jo kanon bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bberg Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2012 Har blitt litt dårlig med updates i det siste da jeg har ventet på en del deler og hatt litt mangel på arbeidslyst, men har nå endelig kommet litt igang. Fikk endelig lurt meg selv til å bytte "FSR" til viftemotoren, da denne har vært gåen en stund. Trang og irriterende jobb meen gikk seg nå til. New vs old: Dørhåndtaket på førerdøren var ødelagt og måtte byttes. Ny på plass: Panseret var lite pent med steinsprut rundt om samt 2 stygge bulker rundt nyrene: Etter en god del retting, sparkling og ikke minst pussing begynner det å ligne noe igjen: Slapp selvfølgelig opp for tid så fikk ikke tatt hele panseret, men fikk nå grunnet der hvor stålet stedvis var nakent: Kom et par kjekke ting i posten idag også: Vinyl Komplett ny forstilling Ble forresten forandring i wrap planene, fikk en bedre pris på 3M matt hvit så gikk for den istedet. Litt spent på hvordan den vil ta seg ut i matt, men satser på at det skal bli bra Mvh Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Bra prosjekt.. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bberg Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2012 Dagens update: Har lenge irritert meg over de flotte "tre" listene i interiøret, og idag ble jeg endelig kvitt dem:) Er egentlig ganske fornøyd med hvordan det ble med "carbon fiber". Før: Etter: Før: Etter: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bberg Skrevet Mars 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2012 Fått gjort litt idag også, interiøret er nå ferdig foilert så nå mangler bare at jeg blir kvitt det stygge "tre" rattet. Kommer til å bestille noe lignende dette: Også fått grunnet ferdig panseret idag. Tror jeg må ha konstant kjørt rett bak en strøbil eller noe slikt, så sinnsykt med steinsprut det var på det:P Anyways, ble nå ganske ok: Planen er å få bilen klar til folie iløpet av neste uke, men det vil nå tiden vise. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bberg Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 Har glemt helt ut å ta bilder den siste tiden, men har nå fått gjort litt siden sist uansett. Holder på å gjøre bilen klar for folien, og det viste seg å være mer arbeid enn jeg forventet (håpet på). Fant blant annet en del små bulker og dritt på ene framskjermen, så ble til at den ble rettet, pusset ned og lakket. Dårlige bilder ettersom lysforholdene i garasjen ikke er helt optimale:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 hvor sitter FSR delen? hva carbon folie brukte du? har litt lyst å foliere mitt treverk og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bberg Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 Den sitter godt og utilgjengelig "inne" i dashbordet, med ankomst passasjersiden. Folien inne i bilen er jeg ikke sikker på type, men tror det var 3M™ DI-NOC. Mvh Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bberg Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 Og ja, FSR stemmer like godt som FSU om det var det du hintet til:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 off, ser trangt ut ja. skrev fsr fordi du gjorde det, men vi begge vet hva det var hvor kjøpte du folie? vurderer å ta inn fra ebay.. 3m, kopi sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bberg Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 Hehe, okda:) Ja slet med det samme jeg også, var litt mistenksom til enkelte av ebay vinylene.. Så jeg endte opp med å handle av http://autovinylsolutions.com/, de kan jeg anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 off, dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå