Gå til innhold

Bjørn`s E39 Touring

bberg
 Share

Anbefalte innlegg

Takk takk:) Speil har jeg tenkt på, men blir ikke med det første. Er en god del annet som må plass før jeg prioriterer det:P

Har ikke blitt noen update på en stund, ikke så rart ettersom jeg gav totalt faen i bilen og reiste på fjellet å holdt heller på med dette i påsken:

imswrrtmv3o65625u3fu.jpg

Men tilbake til hverdagen, og nå har jeg endelig kommet igang med bakluka. Ser i etterkant at jeg burde kjørt den gamle rett på søppelet og bestilt en ny istedet, oppspist av rust som den var. Men dum som jeg var samt at jeg hater å gi opp noe når jeg først har startet, så gikk det med en del timer med sliping og sandblåsing..

Ca halveis slipt:

zh02azpopouh0gogbsep.jpg

Ferdig slipt og sandblåst, og en del strøk med zink grunning senere (klar for sparkel av ymse slag):

h7wa76ge27ziq3z3mza7.jpg

Fronten prøvemontert, og klar til lakk:

sau0ll6hchmk95lp6ll9.jpg

Fant også ut etter litt vurdering at lakken på bilen var i for dårlig stand, så nå blir det hel lakkering før folien skal på, så går en del tid på å gjøre den klar :)

kiqus1fc85f5iggr91tx.jpg

Har også funnet meg coilovers, så forhåpentligvis får jeg noen kjekke hentelapper i posten om ikke så lenge!

Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk:) Speil har jeg tenkt på, men blir ikke med det første. Er en god del annet som må plass før jeg prioriterer det:P

Har ikke blitt noen update på en stund, ikke så rart ettersom jeg gav totalt faen i bilen og reiste på fjellet å holdt heller på med dette i påsken:

imswrrtmv3o65625u3fu.jpg

Men tilbake til hverdagen, og nå har jeg endelig kommet igang med bakluka. Ser i etterkant at jeg burde kjørt den gamle rett på søppelet og bestilt en ny istedet, oppspist av rust som den var. Men dum som jeg var samt at jeg hater å gi opp noe når jeg først har startet, så gikk det med en del timer med sliping og sandblåsing..

Ca halveis slipt:

zh02azpopouh0gogbsep.jpg

Ferdig slipt og sandblåst, og en del strøk med zink grunning senere (klar for sparkel av ymse slag):

h7wa76ge27ziq3z3mza7.jpg

Fronten prøvemontert, og klar til lakk:

sau0ll6hchmk95lp6ll9.jpg

Fant også ut etter litt vurdering at lakken på bilen var i for dårlig stand, så nå blir det hel lakkering før folien skal på, så går en del tid på å gjøre den klar :)

kiqus1fc85f5iggr91tx.jpg

Har også funnet meg coilovers, så forhåpentligvis får jeg noen kjekke hentelapper i posten om ikke så lenge!

Mvh Bjørn

Øl må te i påsken :) blei bra me m-fangar og rustfribakluka :) ska du hellakka bilen sjøl elle ?

e kje på Bjoa du hålle på vell? elle har du garasje i byn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer seg sakte men sikkert:) Gleder meg bare til å få ferdig karosseriarbeidet slik at jeg kan få gjort noe litt mer gøy. Denne står i garasje i byn, er 3 serien som holder hus på Bjoa:) Kommer til å lakke den selv, ikke lakket noe i stor skala på en stund - meen skal nå bli bra vil jeg tro:) Greit å få brukt lakkutstyret litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer seg sakte men sikkert:) Gleder meg bare til å få ferdig karosseriarbeidet slik at jeg kan få gjort noe litt mer gøy. Denne står i garasje i byn, er 3 serien som holder hus på Bjoa:) Kommer til å lakke den selv, ikke lakket noe i stor skala på en stund - meen skal nå bli bra vil jeg tro:) Greit å få brukt lakkutstyret litt:)

Blir nok bra det :) ka motor du har i e36 en da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har vært opptatt med annet i det siste, men har nå fått gjort litt. Satser på å få gjort unna montering av understell iløpet av uka og få mattet ned resten av bilen slik at den er klar til grunning og lakk iløpet av neste helg/uke.

Bakluka begynner å bli klar til lakk, litt pussing igjen bare (den var meget rustet og har måttet bruke en god del tid på den:S)

19fry1t57wq2nsyv3mk8.jpg

Girspaken var litt slitt i skinnet så gikk til anskaffelse av en ny (X6 style):

05dlwqqj4gkavfj09nv0.jpg

Coilovers på plass:

2kwfz3h2ooa7g1pqzqo9.jpg

Og bakstilling:

1gufcu19dpm0k2yxmoiw.jpg

Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...