Trolljegern Skrevet Februar 18, 2012 Share Skrevet Februar 18, 2012 Hei Da min e34 525IX turbo fortsatt er under bygging så valgte jeg meg å se etter en e30, fant en e30 som så helt ok ut som bruksbil, så da bytta jeg til meg den Bilen er en 1990 318i Burgunder rød, elektrisk takluke, vinduer og speil, skinn dørtrekk å masse mere, er veldig fornøyd med bilen. Valgte å gå etter 318i da tidlig 320 hadde kun 125hk og motor veier 3ganger så mer pluss drar mere suppe. Det eneste som jeg ikke liker med min er at motoren tikker noe helt jævlig.. Tok nettopp service på motoren, kasta på noe biltema 10w40 Semi Syn olje men det hjalp ikke stort, Så lurer på om man kan justere ventila på m40 motoren ? Har kun et gammelt bilde av bilen Planen vidre for denne bilen er : Lykte senkere Svarte nyrer - CHECK! 17t Compemotive felger 5eika magnesium - CHECK! Fikse tikking Få på litt grommere ende stykke feks cosworth mongoose replica Koni dempre og fjører 325 diff Annen frontfanger da min ikke ser bra ut Spoiler. Hvis noen av dere har noe av dette så ta kontakt! ))) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trolljegern Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Andreas Skrevet Februar 18, 2012 Share Skrevet Februar 18, 2012 ser jo greit ut det da få deg en god senk og noen BBS felger så e du kommet langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 18, 2012 Share Skrevet Februar 18, 2012 Ta av toppdeksel og sjekk tilstand på kammen! Så bør du ha kontroll på når reg.reim ble byttet sist, er vel bytteintervall på 40.000km på disse. Såvidt jeg vet er det hydrauliske ventilløftere på disse? Skal vel ikke trenge å justere da! Ellers ser det jo ut som en hel og pen bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Andreas Skrevet Februar 18, 2012 Share Skrevet Februar 18, 2012 er hydrauliske ventilløftere ja på M40 motor. å siden det e 1990 mod e det nok M40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trolljegern Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 bytta olje å prøvd litt nå, men tikkinga forsvinner ikke, det tikker noe så jæææævlig :s Tips??? fylle motoren med diesel å la den stå i 1-2dager så tømme alt å prøve igjen? er m40 motoren ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Andreas Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 er typsik problem det dere på e30-er hehe. hadde samma greiene på bilen min men ta å ta av toppdekselet ditt å så ser du på kam tappene e de veldig slitt som e typisk på bmw så bør du bytte den vis du vil ha vekk lyden så har eg snakket litt med lærerene mine også om tikingen i min e30, da kunne det hjelpe å bytte bundpanne pakking. så kan du sjekke servor reimen og vifte reimen de kan lage litt sån tikke aktig lyd av å til stram de om nødvendig uten om det så e det faktisk ganske normalt at det tikker i e30-er. så lenge det bare tikker å ikke dunker så e det ikke noe farlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motocross4 Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Tøft, deg har jeg sett noenganger i holmestrand:)) stå på e30 er groomt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trolljegern Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 motocross4 : du har det ja ja e30 er tøft det, begyner å bli sjeldent å se de på veiene nå, er egentlig nødbilen min som sagt da min 525 e34 turbo ikke er helt sammen satt enda ..... Ja den tikkinga driver meg til vanvidd, bilen har gått 250 så sliten kam har den ja, den holder litt igjen, og så går den fint, holder litt igjen også fint igjen.... Tips på hvor jeg kan få tak i kam billig??? Og må toppen av på m40'n for å bytte kam?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Andreas Skrevet Februar 24, 2012 Share Skrevet Februar 24, 2012 Har bytta kam på en model motor på skolen faktisk en m40b16 er ikke så mye stress topplokket må nok av Ja hehe vis du ikke skal prøve å bytte den igjenom eksos annlegget prisen e vel 3500 menner eg hos Gs, da Får du med nye hydrauliske ventil løftere. Like greit å bytte de når du er I gang. Men alt dette Kan du igjenom føre uten å ta av mer enn topdekselet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå