Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problem med mindre domper i veien, stomper som om fjærbevegelsene er meget korte. Store domper takles ok, men er ikke behagelig på mindre, og de er det mange av, så cruser-følesen er borte.

Bilen har opsjon 229 Dynamic Drive. Har vært hos merkeverksted for en kort diskusjon, men der er det bare hoderisting. Har noen hatt støtdemper problemer, de er antagelig styrt av noe(?) som kan være feil? Vet noen om et verksted som kan se på et slik problem?

Skrevet

Har ikke EDC, så den står ikke i Sport. Kun 229 Dynamic Drive i tillegg til standard, og det kan jeg ikke skru av eller teste om det virker. Kan kun sammenligne med eldre 728 og den var desidert mykere.

• 1 month later...
Skrevet

Standard vinterdekk Michelin Ice 235 55 17.

Både sommer og vinterdekk var slitt "trappet"

Hadde håpet at noen kunne fortelle meg hvor støtdemperene kan testes.

Det er Dynamic Drive på den, men det er vel kun tverrstagg og har lite med støtdempere å gjøre?

• 2 weeks later...
Skrevet

Det virker som om jeg har den eneste E65 som stomper. ??.

Etter det jeg har forstått er støtdemperene som er montert sammen med opsjon 229 Dynamic Drive, spesielle og ganske dyre. Det går en elektrisk kabel inn i hver demper, men ingen mulighet til å gjøre noe med innstillinga. Det burde være mulig å få noe ut av diagnostikken, men i følge verkstedet er "alt ok". Lite lystem på å bytte alle 4, synes det er lite sannsynlig at alle er like slitt. Det må være noe galt i den sentrale styringa, men jeg finner ingen beskrivelse av hvordan disse demperene skal virke sammen med de hydraauliske stabilitetsstagga. Meget mottakelig for tilbakespill. Kanskje noe har lyst til å prøve den?

Skrevet

Dei EDC demperene som du har kan du sette i Sport mode eller Comfort mode i I driven din :)

Litt hard i Sport , men verdens beste cruiser i Comfort . . . .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...