Gå til innhold

antiskrens og antispinn

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 03 mod 3-serie og er litt usikker på om jeg har antiskrens i tillegg til antispinn. har en knapp som heter ASC og da lurer jeg på hvordan jeg eventuelt kan skru både antispinn og antiskrens helt av.

Skrevet

Du har aldri to knapper i BMW, en ASC og en DSC.

ASC kom i to versjoner, ASC og ASC+t. Sistnevnte er med skrens også. (Før motorgenerasjonsbytte i E46 09\00)

DSC er siste gen stabilitskontroll som kom i E46 og E39. Dette er blitt overtatt av DTC i nyere BMW. (etter 09\00)

PS: Noen E36 328 f.eks kunne få DSC som ekstrautstyr.

Måten du kan sjekke ut dette er vel delenr på enheten din, i utstyrsliste, eller ved å faktisk prøve å skli.

Begge biler som har ASC og ASC+t vil kun ha ASC på knappen. Min bil kom med ASC+t og sto ASC på knappen, kompis sin 320 hadde kun ASC, og samme knapp :)

Skrevet

Hold knappen inne i 3 sekunder.

Har du ikke antiskrens og holder den 3 sekunder, så hender det systemet "klikker" . Trykk da på knappen noen ganger , hold inne og om hverandre. Kommer seg etterhvert.

Skrevet

Har du ikke antiskrens og holder den 3 sekunder, så hender det systemet "klikker" . Trykk da på knappen noen ganger , hold inne og om hverandre. Kommer seg etterhvert.

Klikke systemet? :S Ikkje braa

Skrevet

Klikke systemet? :S Ikkje braa

For å rette litt, hvis du trykker inne knappen lenger enn 15 sekunder, så klikker den ikke. det er en inntenkt funksjonen i abs modulen som gjør at du ikke får slått det på igjen før du har startet bilen på nytt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...