Gå til innhold

E36 328i - Vibrering ved fart over 70 km/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har den sist mnd lagt merke til at bilen begynner å vibrere dersom jeg kjører i hastigheter over 60-70 km/t. Merkes nesten ikke når jeg kjører rett frem, men når jeg svinger svakt øker vibreringen ganske kraftig.

Bilen er senket 40 mm, og det er derfor umulig for meg å se om jeg har høydekast i dekkene, eller om det kan være noe mer alvorlig?

Har generelt lite peiling på bil, så hadde vært flott med noen forslag på hva det kan være :)

På forhånd takk for all hjelp :)

Skrevet

Det første jeg hadde sjekket var om det var kast i felgene som du først nevnte.

Er jo bare å ta med bilen til et verksted som legger om dekk og få sjekket om det er kast i de. kanskje du er heldig og at det bare er en vekt som har falt av felgen din

Skrevet

+1

Sikker på at du ikke har noen isklumper i felgene dine eller hardpakka snø som ligger der ? Dette skaper heftige vibrasjoner.

Skrevet

Takk for svar!

Det kan være en mulighet, men bilen står i garasje på jobb 8 timer dagen, og da smelter som regel alt av snø innen arbeidslutt. Jeg har også merket det på milde dager, hvor jeg har kjørt på motorveien på snøfri vei.

Får vel nesten bare ta det med på verkstedet å få undersøkt det før det blir verre :)

Skrevet

på vintern samler det seg ofte sand i felgene, spesielt de bak og da vil du få vibrering!

er som regel ulyd også hvis et hjullager er defekt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...