Knuiser87 Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Hei! Har den sist mnd lagt merke til at bilen begynner å vibrere dersom jeg kjører i hastigheter over 60-70 km/t. Merkes nesten ikke når jeg kjører rett frem, men når jeg svinger svakt øker vibreringen ganske kraftig. Bilen er senket 40 mm, og det er derfor umulig for meg å se om jeg har høydekast i dekkene, eller om det kan være noe mer alvorlig? Har generelt lite peiling på bil, så hadde vært flott med noen forslag på hva det kan være På forhånd takk for all hjelp
Madde Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Det første jeg hadde sjekket var om det var kast i felgene som du først nevnte. Er jo bare å ta med bilen til et verksted som legger om dekk og få sjekket om det er kast i de. kanskje du er heldig og at det bare er en vekt som har falt av felgen din
gica Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 +1 Sikker på at du ikke har noen isklumper i felgene dine eller hardpakka snø som ligger der ? Dette skaper heftige vibrasjoner.
Knuiser87 Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Takk for svar! Det kan være en mulighet, men bilen står i garasje på jobb 8 timer dagen, og da smelter som regel alt av snø innen arbeidslutt. Jeg har også merket det på milde dager, hvor jeg har kjørt på motorveien på snøfri vei. Får vel nesten bare ta det med på verkstedet å få undersøkt det før det blir verre
todleif Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Originalfelger? Viss ikkje kan det mangle senterringer. Ellers er det vel kanskje foringer som bør byttes
ronnyskretting Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Har vært borti samme problem på en E36 tidligere. Da var det hjullager fremme.
texas91 Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Har vært bortig samme symptomer før, og da var det hjullageret...
bmw_odd Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 på vintern samler det seg ofte sand i felgene, spesielt de bak og da vil du få vibrering! er som regel ulyd også hvis et hjullager er defekt....
vegard89 Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Dekkene er vel ikke slitte? om di er det og du kjører på tørt føre så kan jo dette også forårsake risting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå