Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Altså, korriger meg visst jeg tar feil, men er den m43 motoren den typen som kommer med variable ventiltider? Jeg byttet motor på samme bil som den du har i utgangspunktet en gang, og var inne på sammen tanken, men har hørt om, og hadde også en kompis av meg som slet med den mer avanserte typen motor du tenker å sette inn, mener han slet med disse variable tidene, og det kostet han ganske mye bare i deler å få skikk på dette.

Kan være jeg tar helt feil altså, dette er med forbehold, lenge siden, for å ikke snakke om mange år siden jeg har hatt olje på lankene, men tror ikke du har så mye å hente på å bytte til den andre typen motor, behold den du har, mer stabil, og enda lettere å bytte da alt passer over :)

Forbehold taes!

Skrevet

Må bytte motorstyring også da, også har du da et problem med startsperra som du ikke får koda om så lett.

Like greit å sette inn samme motor hvis du ikke er forberedt på å kaste en god slump penger inn i detta. Snakker av erfaring :)

Skrevet

Om ikke motoren er helt gåen, så lønner det seg å overhale disse. Er også noe nytt å få kjøpt, til noen få kr som gjør at det kjede ikke hopper av mere. Har en kompis som har fiksa et par sånne.

Skrevet

hmm har du kjørt lenge etter at regkjedet hoppet over en tann? og jeg lurer for min egen del.. (har samme motoren sjæl) byttet du til den nye og forbedrede kjedestrammern før det skjedde? og hvor langt hadde den gått da det skjedde?

et lite tips er kanskje å importere BMW motor fra tyskland.. er noen fine brukte der.. hvertfall det jeg har tenkt når min evt raser i fremtiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...