Christer Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Dette vet du jo at jeg vet åssen man skal gjøre, holder jo til 2 meter unna, kanskje litt for langt unna kim ?
Dirty Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Jeg hadde mine teorier på hvordan jeg skal gjøre det tenkte bare det hva greit å forhøre seg sånn at man brukte den beste løsningen
Dirty Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 ble ei lita økt på verkstedet idag også tar ut motor og understell fra donorbilen M5 motoren er ute og vips så hva motor og understell montert igjen
Tommen325 Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Etter å ha lest en del av dine tråder så lurer jeg på om det er 30 timer i døgnet sørpå? Sinnsykt mye artige prosjekter i alle fall!
Dirty Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 hehe :) Pleier bare å skru 2-3 timer om gangen, men da går det somregel unna skulle hatt 30timer hadde vært fantastisk
Dirty Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Skrevet Mars 8, 2012 Kunne trengt litt S50 i e30 Tips, greit å høre med folk som har satt s50 i e30 før om hva jeg trenger Jeg kommer ikke til å sveise om bunnpanna, da må jeg komme over en som er ferdig eventuelt E34 bunnpanne med tilbehør blir da brukt motorfestene er vel e36 som er tingen med e28 motorputer bruker jeg e36 girkasse traværs? med hvilke puter? eksos er vel det beste å bygge på b25 eksos ut av e36 m3 grenrøra? bremsekraftforsterker burde jeg bytte den eller kan jeg bare sveise om innsuget? blir nok til at jeg bruker s50 radiator med oljekjøler Hvilken mellomaksling skal jeg bruke? helst noe som passer rett på Har 188 diff Giroverføringen bare bruke vanlig zf ? s50 speedvaier?
JulianS Skrevet Mars 8, 2012 Skrevet Mars 8, 2012 Ikke sveis om innsuget, bruk hydraulisk bkf fra e28, så slipper du å brenne ventiler på nr 5 og 6. E30 girkassetravers.. Åssen kasse skal du bruke? Hvis du skal bruke kassa til s50'n så kan du vel bruke e30 m3 mellomaksel.. Er ikke noe som heter speedometerwire på e30
Dirty Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Skrevet Mars 8, 2012 Ikke sveis om innsuget, bruk hydraulisk bkf fra e28, så slipper du å brenne ventiler på nr 5 og 6.E30 girkassetravers.. Åssen kasse skal du bruke? Hvis du skal bruke kassa til s50'n så kan du vel bruke e30 m3 mellomaksel.. Er ikke noe som heter speedometerwire på e30 skal bruke zf kasse fra 328\m3, vil 328 mellomaksling passe tro ? tenkte på gasswire Okei hydraulisk bkf fra e28 er bolt on ?
G-RACING Skrevet Mars 8, 2012 Skrevet Mars 8, 2012 Om det er snakk om s50b30 med 5t kasse brukar du 328 mellomaksling fra e36. Girkassetravers fra e30 er bolt on denne kassa. Brukar sjøl motorputer frå e28 535. Bremsekraftforsterker er det evig lang diskusjon om ka som er best/verst. Hydraulisk bkf har eg ingen erfaring med. Golf 1 bkf skal vist vere liten og grei å bruke. tar dog i innsuget, slik at dette må moddast litt i bakkant. Gir også noe hard pedal i følge rykta. Kan også bruke ix dobbelmembran bkf frå e30, må evt flyttast ned 2cm og 2cm til venstre, og modifisere masse på innsug. At man brenner ventilar med modda innsug har eg aldri høyrt om, og heller ingen tru på. E36 motorlabbar ja (dei som følger motor), og gasswire frå e36. Du må muligens flytte over lageret på mellomakselen til orginal fra e30, gjorde vertfall dette i helga saman med ein kamerat sitt s50 bygg. Med 5t kassa kan du også beholde all giroverføring fra e36 uten modding.
Christer Skrevet Mars 9, 2012 Skrevet Mars 9, 2012 Bmw 02 bfk er og god å bruke, samt at man får ikke så hard pedal som feks golf bfk
SSM Skrevet Mars 9, 2012 Skrevet Mars 9, 2012 Ikke sveis om innsuget, bruk hydraulisk bkf fra e28, så slipper du å brenne ventiler på nr 5 og 6. Og det er en teori du har laget oppi hodet ditt? Om man sveiser om innsuget for orginal E30 BKF så kan jeg forstå problemet, men med f.eks Golf 1 så blir det inne noe serlig trangt på nr 6. Og i hvert fall ikke på nr 5! E28 BKF bygger langt ut, og man får da problemer med belgen som er til innsuget. E24 BKF den bygger et par cm mindre i lengden enn E28. Man kan også bruke en master pumpe fra gammel Audi 90 som er lik E30 pumpa bare den er mye kortere. Ellers så kan du bruke Ix BKF og kjøpe carbon boks fra tyskland som er designet for bruk i E30 med Ix bkf. Koster rundt 8000 ink frakt tror jeg det var.
Dirty Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Skrevet Mars 9, 2012 takker for god info da er det bare å begynne å samle inn deler
JulianS Skrevet Mars 9, 2012 Skrevet Mars 9, 2012 Ikke sveis om innsuget, bruk hydraulisk bkf fra e28, så slipper du å brenne ventiler på nr 5 og 6. Og det er en teori du har laget oppi hodet ditt? Om man sveiser om innsuget for orginal E30 BKF så kan jeg forstå problemet, men med f.eks Golf 1 så blir det inne noe serlig trangt på nr 6. Og i hvert fall ikke på nr 5! E28 BKF bygger langt ut, og man får da problemer med belgen som er til innsuget. E24 BKF den bygger et par cm mindre i lengden enn E28. Man kan også bruke en master pumpe fra gammel Audi 90 som er lik E30 pumpa bare den er mye kortere. Ellers så kan du bruke Ix BKF og kjøpe carbon boks fra tyskland som er designet for bruk i E30 med Ix bkf. Koster rundt 8000 ink frakt tror jeg det var. Har egentlig bare vært borti problemet på s38 som innsuget ble sveiset om på, brant ventiler på ganske kort tid.. Så rett og slett ikke ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå