Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig bare vært borti problemet på s38 som innsuget ble sveiset om på, brant ventiler på ganske kort tid.. Så rett og slett ikke ut!

Det er nok mange måter å sveise om på, man må jo tenke litt når man gjør det selvsakt. Men det er ikke noe problem, jeg har i hvert fall ikke hatt noe problemer med det.

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ble ei lita økt på verkstedet idag

429246_10150721602919134_529464133_11145328_289730817_n.jpg

Nye foringer

424008_10150721603474134_529464133_11145330_729706775_n.jpg

og vips så hva den kjørbar :mrgreen:

424075_10150721604269134_529464133_11145332_282824968_n.jpg

ikke mye igjen av donoren

426333_10150721605079134_529464133_11145335_229646255_n.jpg

Egentlig klar for lakk nå :)

423542_10150721605714134_529464133_11145338_1287651202_n.jpg

421696_10150721606299134_529464133_11145340_1670993071_n.jpg

Stakkar må få satt den sammen igjen snart

426992_10150721606949134_529464133_11145343_1060073339_n.jpg

430284_10150721607874134_529464133_11145347_463226169_n.jpg

428025_10150721608479134_529464133_11145350_634368824_n.jpg

428645_10150721609809134_529464133_11145357_1048707749_n.jpg

425760_10150721610409134_529464133_11145359_1336562703_n.jpg

429709_10150721611564134_529464133_11145362_949649767_n.jpg

Skrevet

Nå skal bilen på lakk så blir det eu godkjenning :)

Blir en tøff farge tror jeg :)

så rive den i filler og sette i s50 hehe :lol:

426955_10150728028709134_529464133_11170427_1341867538_n.jpg

430567_10150728028449134_529464133_11170426_2023584289_n.jpg

Skrevet
Ikke sveis om innsuget, bruk hydraulisk bkf fra e28, så slipper du å brenne ventiler på nr 5 og 6.

Og det er en teori du har laget oppi hodet ditt?

Om man sveiser om innsuget for orginal E30 BKF så kan jeg forstå problemet, men med f.eks Golf 1 så blir det inne noe serlig trangt på nr 6. Og i hvert fall ikke på nr 5!

E28 BKF bygger langt ut, og man får da problemer med belgen som er til innsuget. E24 BKF den bygger et par cm mindre i lengden enn E28. Man kan også bruke en master pumpe fra gammel Audi 90 som er lik E30 pumpa bare den er mye kortere.

Ellers så kan du bruke Ix BKF og kjøpe carbon boks fra tyskland som er designet for bruk i E30 med Ix bkf. Koster rundt 8000 ink frakt tror jeg det var.

Har egentlig bare vært borti problemet på s38 som innsuget ble sveiset om på, brant ventiler på ganske kort tid.. Så rett og slett ikke ut!

Innsuget på min s38 ble sveist om for å passe med original bremsekraftforsterker. jeg kjørte med det lenge uten at det brant noe som helst av ventiler! Er ingen problem det, hvis man tenker littegranne over hva man gjør;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...