Bandit Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Hei. Har problemer med bilen min som jeg ikke klarer å finne ut av. Som nevnt er det en E39 520iaT (M52). Da jeg kjøpte bilen gikk den på 5 sylindere, gikk høyt på tomgang (1400rpm) og hadde feilkoder på diverse sensorer. Har byttet 1stk coil, innsugsbelg, veivsensor, kamsensor og gasspjeldsensor (TPS), og bilen gikk som et skudd etter sletting av feilkoder... Bortsett fra tomgangen. Har nå sjekket for falskluft, renset gasspjeld, byttet bensinfilter, luftfilter og tomgangsregulator. Får fortsatt opp feilkode på diagnose om at "Tomgangsventil åpen". Noen som har tips/råd til en fortvilet stakkar? Tenker litt på om tempsensor til motorstyringen kan forårsake dette problemet... Hjelp!
Bimmerfører Skrevet Februar 22, 2012 Skrevet Februar 22, 2012 har du prøvd å justere ned tomgangen? eller har den stått slik siden du kjøpte bilen? Kan jo være at tidligere eier har justert den opp for at den i det hele tatt skulle kunne gå på tomgang med alle de sensor/følerfeil den hadde
Bandit Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Skrevet Februar 23, 2012 Nei, den er ikke justert for høyt, men takk allikevel Edit; Hvis du med det mener åpning på gasspjeldet via gasswiren?
Bandit Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Skrevet Februar 23, 2012 Den er byttet som nevnt ovenfor Er Bosch ja. Får fremdeles feilkode på at den står åpen... Den "gamle" jeg tok av viste seg å være omtrent helt ny. Akkurat samme regulator.
Scheffis Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Hmm, kan det være tuklet med gasspot.meter/grunninnstilling av spjeld? Har erfart det tidligere, det var justert på slik at den skulle gå på tomgang da tomgangsregulatoren var gåen. Kan dette være gjort her??
Bandit Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Skrevet Februar 23, 2012 Hmm... Hvordan finner jeg isåfall ut dette? Synes det høres merkelig ut i og med at det kommer opp feilkode på tomgangsregulator ved diagnose...
aeike Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 har du eletrisk eller manuel wire koblet til gass spjeldet? har du wire så kan den svarte plast tingen (som wireen går igjennom) fort hoppe ut av sporet slik at spjeldet står litt oppe. dette skjedde på min, lå på rundt 1500 1600rpm men gikk fint etter jeg satte den på plass
Bandit Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Wiren sitter som den skal desverre.... Begynner å irritere meg voldsomt dette. Takk for svar uansett Flere tips/råd tas i mot med takk.
Bandit Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Skrevet Mars 1, 2012 Tips/råd? Skal kjøre langt i helga, så hadde vært greit å funnet feilen...
Bandit Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Skrevet Mars 5, 2012 Nei, den sitter som den skal. Har nå koblet ut tomgangsregulatoren for å få ned tomgangen, men er jo ikke noen varig løsning... Har byttet tempføler til motorstyringen for et par dager siden, men fremdeles samme problem... Begynner å lure på om det kan være hjernen som kødder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå